Yeni Kanuna Göre Vatandaşlığa Nasıl Başvurulur? Cevaplanan Anahtar Sorular

Pakistan'dan gelen Sindhi topluluğu mültecileri, Merkezin Pazartesi günü Bhopal'de CAA kurallarını bildirmesinin ardından kutlama yapıyor. PTI


Yeni Delhi:

Merkezin tartışmalı Vatandaşlık Değişikliği Yasası için bir bildirim yayınlamasıyla birlikte, Bangladeş, Pakistan ve Afganistan'dan dini zulümden kaçan gayrimüslim göçmenler artık Hindistan vatandaşlığı arayabilirler. Merkez, bu yasa kapsamında vatandaşlık başvurusuna ilişkin adım adım süreci belirledi.

Kimler uygun?

31 Aralık 2014 tarihinde veya öncesinde Hindistan'a giriş yapan Afganistan, Pakistan ve Bangladeş'teki Hindu, Sih, Budist, Jain, Parsi veya Hıristiyan topluluklarından kişiler CAA kapsamında vatandaşlık talebinde bulunabilirler.

Nereye Başvurulur

Hindistan vatandaşlığı başvuruları https://indiancitizenshiponline.nic.in adresinden çevrimiçi olarak yapılabilir. CAA-2019 adlı mobil uygulama da yapım aşamasındadır. Bu başvuru, atanmış bir memurun başkanlığını yaptığı Bölge Düzeyindeki Komite aracılığıyla Yetkili Komiteye sunulacaktır.

Kategoriler

Çevrimiçi başvuru süreci, başvuru sahibinin Hindistan vatandaşlığı arayabileceği birden fazla kategori sunar. Bunlar şunları içerir: (i) Hindistan kökenli bir kişi (ii) bir Hindistan vatandaşıyla evli bir kişi (iii) bir Hindistan vatandaşının reşit olmayan çocuğu (iv) ebeveynleri Hindistan vatandaşı olan bir kişi (v) Hindistan vatandaşı olan veya bunlardan herhangi biri olan bir kişi Ebeveynlerden biri Bağımsız Hindistan vatandaşıydı (vi) Hindistan Denizaşırı Vatandaşı Kart Sahibi olarak kayıtlı bir kişi (vii) vatandaşlığa kabul yoluyla vatandaşlık arayan bir kişi – beş yıldır Hindistan'ın denizaşırı vatandaşı olarak kayıtlı ve Hindistan'da yaşayan bir yetişkin bir yıl

Gerekli belgeler

Başvuru sahibi, CAA kapsamında Hindistan vatandaşlığına başvururken aşağıdaki belgelerden herhangi birini sunabilir: (i) Afganistan, Bangladeş veya Pakistan hükümeti tarafından verilen pasaportun kopyası (ii) bu ülkelerdeki bir hükümet yetkilisi tarafından verilen doğum belgesi (iii) eğitim sertifikası Afganistan, Bangladeş veya Pakistan'daki bir okul/kolej/kurul veya üniversite (iv) bu ülkelerdeki hükümet yetkilileri tarafından verilen herhangi bir tür kimlik belgesi (v) Hindistan'daki Yabancılar Bölgesel Kayıt Memuru veya Yabancılar Kayıt Memuru tarafından verilen oturma izni (vi)herhangi bir bu üç ülkedeki hükümet yetkilileri tarafından verilen lisans (vii) bu ülkelerdeki arazi veya kiracılık kayıtları (viii) Başvuru sahibinin ebeveynlerinin veya büyükanne ve büyükbabasının veya büyük büyükanne ve büyükbabasının bu ülkelerin vatandaşı olduğunu veya geçmişte olduğunu gösteren herhangi bir belge. Aslında, Afganistan, Bangladeş veya Pakistan'daki bir hükümet yetkilisi tarafından, başvuranın bu ülkelerden herhangi birinden olduğunu kanıtlayan herhangi bir belge vatandaşlık süreci için geçerlidir. Bu, belgenin geçerlilik süresi dolmuş olsa bile geçerlidir.

Başvuran Hindistan'a Girdiğinde Nasıl Kanıtlanır?

Başvuru sahibinin ayrıca 31 Aralık 2014'teki son tarihten önce Hindistan'a girdiğini kanıtlaması gerekecektir.

Bunun için gereken belgeler şunları içerir: (i) varışta vizenin ve göçmenlik damgasının kopyası (ii) Hindistan'daki Yabancılar Bölgesel Kayıt Memuru veya Yabancılar Kayıt Memuru (FRO) tarafından verilen kayıt sertifikası veya oturma izni (iii) tarafından verilen bir makbuz anketler sırasında Hindistan'daki Nüfus Sayım görevlileri (iv) Hindistan'da hükümet tarafından verilen lisans veya sertifika veya izin (sürücü ehliyeti, Aadhaar kartı vb. dahil) (v) Hindistan'da verilen karne kartı (vi) hükümet veya mahkeme tarafından Hindistan'a verilen herhangi bir mektup resmi kaşeli başvuru sahibi (vii) başvuru sahibinin Hindistan'da düzenlenmiş doğum belgesi (viii) Hindistan'da başvuru sahibi adına arazi veya kira kayıtları veya kayıtlı kira sözleşmesi (ix) düzenlenme tarihini içeren PAN kartı (x) düzenlenmiş herhangi bir belge Merkez veya eyalet hükümeti veya PSU'lar veya diğer kamu otoritesi tarafından (xi) herhangi bir kırsal veya kentsel organın veya memurun seçilmiş bir üyesi tarafından verilen sertifika (xii) özel bankalar da dahil olmak üzere bankalar veya adına postane hesapları tarafından verilen hesap ayrıntıları (xiii) başvuru sahibinin adına Hindistan'daki şirketler tarafından düzenlenen sigorta poliçeleri (xiv) başvuru sahibinin adına elektrik bağlantı belgeleri veya faturaları veya diğer hizmet faturaları (xv) başvuru sahibine ilişkin mahkeme veya mahkeme kayıtları (xvi) belgeyi gösteren belge Çalışan İhtiyat Fonu/Genel İhtiyat Fonu/Emeklilik/Çalışanların Devlet Sigorta Şirketi tarafından desteklenen Hindistan'da istihdam (xvii) Başvuru sahibinin Hindistan'da verilmiş okul bitirme belgesi (xviii) Bir okul veya kolej veya üniversite veya devlet kurumu tarafından verilen akademik sertifika (xviii) xix) belediye ticaret ruhsatı (xx) evlilik cüzdanı.

Başvuru Yapıldı, Sırada Ne Var?

Başvurunun ardından form, ilçe düzeyindeki bir komite tarafından incelenecektir. Bu komite daha sonra başvuru sahibine orijinal belgelerle birlikte şahsen ziyaret etmesi gereken tarihi e-posta/SMS yoluyla bildirecektir. Her şey yolundaysa, belirlenen görevli başvuru sahibine bir “bağlılık yemini” edecektir. Herhangi bir şeyin eksik olması durumunda, komite başvuru sahibinden bunu temin etmesini isteyebilir. Ancak başvuru sahibinin “makul fırsatlara” rağmen komite huzuruna çıkmaması durumunda, bölge komitesi ret için Yetkilendirilmiş Komite'ye başvurabilir.

Belgeler düzgünse, atanan görevli, belgelerin doğrulandığını çevrimiçi olarak tasdik edecektir. Bölge komitesi ayrıca “bağlılık yeminini” yükleyecek ve başvuruyu elektronik biçimde yetkili panele iletecektir. Bu panel daha sonra davayı inceleyecek ve başvuruyu onaylayacak veya reddedecektir.

Vatandaşlık Belgesi Nasıl Verilecek?

Başvuru sahibine dijital bir sertifika verilecektir. Sertifikanın mürekkepli imzalı kopyası, yalnızca başvuru sahibinin başvuru aşamasında bunu tercih etmesi durumunda verilecektir. Bu sertifikanın Yetkili Komite ofisinden, yani ilgili Eyalet/Birlik Bölgesinin Direktör ofisinden (Nüfus sayımı işlemleri) alınması gerekecektir. Vatandaşlık verilenler, Hindistan'a giriş yaptıkları tarihten itibaren Hindistan vatandaşı olarak kabul edilecekler.

Fiyatı nedir?

Başvuru aşamasında online olarak 50 rupi ücret alınacaktır. Hükümet vatandaşlık başvuru süreci için başka bir ücret belirtmedi.
 
Üst