EğlenceAvcısı
Active member
13 Mayıs'ta Mumbai'de meydana gelen reklam panosu çökmesinde 17 kişi öldü, 74 kişi yaralandı
Bombay:
Bir ekskavatör operatörü, Mumbai'nin Ghatkopar bölgesinde 120 ft x 120 ft'lik bir reklam panosunun planlandığı yerin yumuşak topraklara sahip olduğunu söyledi, ancak bu uyarı göz ardı edildi. On altı ay sonra, devasa reklam panosu bir fırtına sırasında çöktü, 17 kişi öldü ve 74 kişi yaralandı.
Mumbai Suç Şubesi Özel Soruşturma Ekibi, Mumbai mahkemesine sunduğu 3.299 sayfalık iddianamede, 13 Mayıs trajedisinin sahnesini hazırlayan Hükümet Demiryolu Polisi (GRP), Brihanmumbai Belediye Şirketi (BMC) ve Ego Media Private Limited'daki üst düzey yetkililerin iddia edilen işbirliğine de işaret etti.
İddianameye göre, bir ağaç devrildiğinde büyük reklam panosunu kurmak için bir ekskavatör çalışıyordu. Operatör yumuşak toprak algıladı ve büyük yapının sağlamlığını sağlamak için bina planlarının buna göre ayarlanabilmesi için bir toprak kontrolü önerdi. Bu kontrol 15 gün sürecekti.
Ancak Ego Media yönetmeni Bhavesh Bhinde ve eski yönetmen Jahnavi Marathe bekleme havasında değildi. İddianamede, uyarıyı görmezden gelip toprak kontrolü yapmadan devam ettikleri belirtiliyor. Polis, bu iddia edilen ihmalkarlığın, fırtına sırasında yasadışı reklam panosunun çökmesinin ardındaki nedenlerden biri olarak kabul edilebileceğini söyledi. Ekskavatör operatörü, ifadeleri polis iddianamesinde yer alan 100'den fazla tanık arasında yer alıyor.
İddianamede ayrıca IPS görevlisi Quaiser Khalid (Khalid eski GRP Komiseri ve görev süresi boyunca reklam panosu için onay verilmişti) ve BMC lisans müfettişi Sunil Dalvi hakkında da ciddi iddialar yer alıyor. Reklam panosunun ortaya çıktığı arsa GRP'ye kiralanmıştı ve Khalid'in reklam panosunu ihale süreci olmadan Ego Media'ya vermek için yasadaki boşlukları kullandığı iddia ediliyor. Şu anda askıya alındı. Öte yandan Dalvi, yasadışı reklam panosu için Ego Media'ya bir bildirimde bulundu ancak daha sonra geri çekti. Bhinde ile devam eden teması sorulara yol açtı.
Limca Rekorlar Kitabı'na girecek kadar büyük olan reklam panosunun ürpertici gürültüsü, Maximum City'de yasadışı reklam panolarına onay verilirken kuralların nasıl çiğnendiğini ve kamu güvenliğinin nasıl göz ardı edildiğini gözler önüne serdi. Kurallara göre, reklam panolarının maksimum boyutu 40 ft x 40 ft'dir, ancak Ghatkopar reklam panosu üç katı büyüklüğündeydi.
Maharashtra Başbakanı Eknath Shinde meclise BMC alanlarında toplam 1.025 reklam panosu olduğunu ve bunların hiçbirinin yasadışı olmadığını söyledi. Demiryolu otoritesinin arazisindeki reklam panolarının BMC'den izin alındıktan sonra dikilmediğini söyledi. BMC anketine göre Mumbai'deki Demiryolu otoritesinin arazisindeki 306 reklam panosunun 99'u izin verilen maksimum boyuttan daha büyüktür.
Bombay:
Bir ekskavatör operatörü, Mumbai'nin Ghatkopar bölgesinde 120 ft x 120 ft'lik bir reklam panosunun planlandığı yerin yumuşak topraklara sahip olduğunu söyledi, ancak bu uyarı göz ardı edildi. On altı ay sonra, devasa reklam panosu bir fırtına sırasında çöktü, 17 kişi öldü ve 74 kişi yaralandı.
Mumbai Suç Şubesi Özel Soruşturma Ekibi, Mumbai mahkemesine sunduğu 3.299 sayfalık iddianamede, 13 Mayıs trajedisinin sahnesini hazırlayan Hükümet Demiryolu Polisi (GRP), Brihanmumbai Belediye Şirketi (BMC) ve Ego Media Private Limited'daki üst düzey yetkililerin iddia edilen işbirliğine de işaret etti.
İddianameye göre, bir ağaç devrildiğinde büyük reklam panosunu kurmak için bir ekskavatör çalışıyordu. Operatör yumuşak toprak algıladı ve büyük yapının sağlamlığını sağlamak için bina planlarının buna göre ayarlanabilmesi için bir toprak kontrolü önerdi. Bu kontrol 15 gün sürecekti.
Ancak Ego Media yönetmeni Bhavesh Bhinde ve eski yönetmen Jahnavi Marathe bekleme havasında değildi. İddianamede, uyarıyı görmezden gelip toprak kontrolü yapmadan devam ettikleri belirtiliyor. Polis, bu iddia edilen ihmalkarlığın, fırtına sırasında yasadışı reklam panosunun çökmesinin ardındaki nedenlerden biri olarak kabul edilebileceğini söyledi. Ekskavatör operatörü, ifadeleri polis iddianamesinde yer alan 100'den fazla tanık arasında yer alıyor.
İddianamede ayrıca IPS görevlisi Quaiser Khalid (Khalid eski GRP Komiseri ve görev süresi boyunca reklam panosu için onay verilmişti) ve BMC lisans müfettişi Sunil Dalvi hakkında da ciddi iddialar yer alıyor. Reklam panosunun ortaya çıktığı arsa GRP'ye kiralanmıştı ve Khalid'in reklam panosunu ihale süreci olmadan Ego Media'ya vermek için yasadaki boşlukları kullandığı iddia ediliyor. Şu anda askıya alındı. Öte yandan Dalvi, yasadışı reklam panosu için Ego Media'ya bir bildirimde bulundu ancak daha sonra geri çekti. Bhinde ile devam eden teması sorulara yol açtı.
Limca Rekorlar Kitabı'na girecek kadar büyük olan reklam panosunun ürpertici gürültüsü, Maximum City'de yasadışı reklam panolarına onay verilirken kuralların nasıl çiğnendiğini ve kamu güvenliğinin nasıl göz ardı edildiğini gözler önüne serdi. Kurallara göre, reklam panolarının maksimum boyutu 40 ft x 40 ft'dir, ancak Ghatkopar reklam panosu üç katı büyüklüğündeydi.
Maharashtra Başbakanı Eknath Shinde meclise BMC alanlarında toplam 1.025 reklam panosu olduğunu ve bunların hiçbirinin yasadışı olmadığını söyledi. Demiryolu otoritesinin arazisindeki reklam panolarının BMC'den izin alındıktan sonra dikilmediğini söyledi. BMC anketine göre Mumbai'deki Demiryolu otoritesinin arazisindeki 306 reklam panosunun 99'u izin verilen maksimum boyuttan daha büyüktür.