EğlenceAvcısı
Active member
Kitakyushu, Japonya:
Japonya rekor sayıda turist akınına ev sahipliği yaparken, ülkenin en özel cazibe merkezlerinden biri olan yüksek teknolojili tuvalet, dünya çapındaki lüks banyoların olmazsa olmazı haline geliyor.
Hükümet anketine göre, evlerin yüzde 80'inden fazlasında bide bulunan Japonya'da, sıcak koltukları ve hassas sprey teknolojisiyle bide tuvaletler standart hale geldi.
Artık satışlar yurt dışında ve özellikle Drake, Kardashians ve Alexandria Ocasio-Cortez gibi birinci sınıf bide hayranlarının önderliğinde Amerika Birleşik Devletleri'nde artıyor.
“Silmeden yıkamaya kadar küresel bir devrime” yol açtığını iddia ettiği elektrikli bidelerin öncülüğünü yapan Japon şirketi TOTO, yurt dışında tuvalet gelirinin 2012'de 100 milyar yenden (673 milyon dolar) yaklaşık iki katına çıktığını söylüyor.
Pandemi, ev yenileme sektöründe bir patlamaya neden olan önemli bir faktördü, ancak aynı zamanda panik alıcılar tarafından raflar temizlendikten sonra tuvalet kağıdına alternatif arayışında olan mikrop bilincine sahip tüketiciler de çaresiz kaldı.
Uluslararası ticareti denetleyen üst düzey TOTO yöneticisi Shinya Tamura, AFP'ye markanın büyümesinin kulaktan kulağa yayılan bir başarı olduğunu söyledi.
İnsanlar tuvaletlerdeki su jetlerinin basınç ve sıcaklık kontrolleriyle nasıl çalıştığını ilk öğrendiklerinde “bunun hoş olmadığı yönünde bir görüntü oluşuyor”.
Ancak Tamura, “Ne kadar iyi olduğunu kelimelerle anlatamayız. Bunu deneyimlemeniz gerekiyor” dedi.
“Bir süre sonra çoğu kullanıcı onsuz yaşayamaz.”
Şirketin konut ekipmanlarına yönelik uluslararası net satışları şu anda Japonya'dakinin üçte birinden az.
Şirket, Amerika kıtasında “sağlam bir konum oluşturmak” ve Çin'deki daha az acil olan talebi dengelemek için iki yıl içinde satışları yüzde 19 oranında artırmak istiyor.
Ancak gıcırtılı, temiz bir serseri için piyasada daha fazla insan varken, ABD'li rakipler TOTO'ya ve onun Panasonic ve LIXIL gibi Japon rakiplerine tahtları için meydan okuyor.
'En akıllı tuvalet'
Bu yıl Las Vegas'ta düzenlenen büyük bir teknoloji fuarında, ABD'li marka Kohler'in pazarlama müdürü, yerleşik bir Amazon Alexa aracılığıyla sesli talimatlar alan Numi 2.0'ı “var olan en akıllı tuvalet” olarak adlandırdı.
Tıpkı üst düzey Japon modellerinde olduğu gibi, Numi 2.0 da otomatik bir koku gidericiye ve banyoya girdiğinizde açılan ve banyodan çıktığınızda kapanan, hareketle etkinleştirilen bir kapağa sahiptir.
Püskürtme çubuğu titreşimli ve salınımlı işlevlere sahiptir ve kullanıcılar sıcak hava kurutucuyu en ince ayrıntısına kadar ayarlayabilir.
Ancak bu tür bir şımartmanın bir bedeli var: Daha basit bide koltukları için yaklaşık 500 dolar civarındayken, yaklaşık 8.500 ila 10.000 dolar arasında.
Beverly Hills'teki Ardy's Bath Collection'daki bir satıcı, AFP'ye yaptığı açıklamada, Japonya'ya seyahat eden Amerikalıların genellikle tuvaletlerini yenileme konusunda ilham aldığını söyledi.
“Havaalanında görüyorlar, umumi tuvaletlerde görüyorlar, kullanıyorlar ve 'vay be, bu harika' diyorlar” dedi.
Bideler “her yerde popülerdir” ancak bazı müşteriler için hâlâ “özel bir deneyimdir” ve “hakkında konuşmak tuhaftır”.
Gösterişli Japon tarzı tuvaletler hızla bir statü simgesi haline gelse de, TOTO'nun yöneticileri yurt dışına açılmaya çalışırken uzun süredir iffetsizlikle mücadele ediyor.
1986 yılında Washlet bidesinin ABD'de piyasaya sürülmesinden sonra firma reklam vermekte zorlandı ve diğer mağazaların şikayeti nedeniyle üst düzey bir alışveriş merkezindeki pop-up etkinliği iptal edildi.
'Acıtır mı?'
Tümünün paylaşıldığı internet çağında işler nasıl değişti?
“Neden gerginim? Acıyor mu? Soğuk mu?” 10 milyon TikTok takipçisi olan 21 yaşındaki Kanadalı Spencer Barbosa, Japon tuvaletini kullanmaya çalışırken çekilen bir klibinde şunları söyledi.
Süperstar rapçi Drake, arkadaşı DJ Khaled'e 2022'de lüks TOTO tuvaletlerini hediye ederek büyük bir halka açık jest yaptı.
ABD'li kongre üyesi Ocasio-Cortez de geçen yıl bir Instagram Habersunda Japonya'ya gittikten sonra bide alışverişine çıktığını çünkü “hayat asla eskisi gibi olmayacak” şeklinde şaka yapmıştı.
İşin komik yanı, TOTO Japonya'daki hastanelere bide satmaya ilk başladığında, bunları ABD'den ithal ediyordu, ancak kullanıcılar akışın dengesiz olduğundan şikayet ediyordu.
Şirket, 1917 yılında zengin bir iş ailesinden gelen bir baba ve oğlunun Japonya'ya Batı tarzı seramik tuvaletler getirmeye çalışmasıyla kuruldu.
TOTO'nun tarih müzesi başkanı Junichi Koga, kanalizasyon sistemlerinin hâlâ gelişmemiş olması ve bodur tuvaletlerin yaygın olması nedeniyle işlerin zorlandığını, bu nedenle 1970 Osaka Dünya Fuarı'ndan sonra alışkanlıklar değişmeye başlayana kadar sofra takımı satışlarına bel bağladıklarını söyledi.
300'den fazla çalışan, su jeti için tercih ettikleri konumu belirterek Washlet'in geliştirilmesine ve test edilmesine yardımcı oldu.
Şu anda, TOTO dünya çapında 60 milyon Washlet sattı; “The Kardashians” ve “South Park” bölümlerinde yer alan ve şirketin “TOOTTOOT” olarak parodisini yapan TOTO, 60 milyon Washlet sattı.
Ardy'nin satıcısı, bide çılgınlığı büyüdükçe en korkakların bile zamanla dönüşebileceğini söyledi.
Müşterilerine, banyolarını yeniden şekillendirirken gerekli elektriği takmalarını tavsiye ediyor ve onlara şunu söylüyor: “Sonunda her zaman satın alabilirsiniz”.
(Başlık dışında bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak bir yayından yayınlanmıştır.)
Japonya rekor sayıda turist akınına ev sahipliği yaparken, ülkenin en özel cazibe merkezlerinden biri olan yüksek teknolojili tuvalet, dünya çapındaki lüks banyoların olmazsa olmazı haline geliyor.
Hükümet anketine göre, evlerin yüzde 80'inden fazlasında bide bulunan Japonya'da, sıcak koltukları ve hassas sprey teknolojisiyle bide tuvaletler standart hale geldi.
Artık satışlar yurt dışında ve özellikle Drake, Kardashians ve Alexandria Ocasio-Cortez gibi birinci sınıf bide hayranlarının önderliğinde Amerika Birleşik Devletleri'nde artıyor.
“Silmeden yıkamaya kadar küresel bir devrime” yol açtığını iddia ettiği elektrikli bidelerin öncülüğünü yapan Japon şirketi TOTO, yurt dışında tuvalet gelirinin 2012'de 100 milyar yenden (673 milyon dolar) yaklaşık iki katına çıktığını söylüyor.
Pandemi, ev yenileme sektöründe bir patlamaya neden olan önemli bir faktördü, ancak aynı zamanda panik alıcılar tarafından raflar temizlendikten sonra tuvalet kağıdına alternatif arayışında olan mikrop bilincine sahip tüketiciler de çaresiz kaldı.
Uluslararası ticareti denetleyen üst düzey TOTO yöneticisi Shinya Tamura, AFP'ye markanın büyümesinin kulaktan kulağa yayılan bir başarı olduğunu söyledi.
İnsanlar tuvaletlerdeki su jetlerinin basınç ve sıcaklık kontrolleriyle nasıl çalıştığını ilk öğrendiklerinde “bunun hoş olmadığı yönünde bir görüntü oluşuyor”.
Ancak Tamura, “Ne kadar iyi olduğunu kelimelerle anlatamayız. Bunu deneyimlemeniz gerekiyor” dedi.
“Bir süre sonra çoğu kullanıcı onsuz yaşayamaz.”
Şirketin konut ekipmanlarına yönelik uluslararası net satışları şu anda Japonya'dakinin üçte birinden az.
Şirket, Amerika kıtasında “sağlam bir konum oluşturmak” ve Çin'deki daha az acil olan talebi dengelemek için iki yıl içinde satışları yüzde 19 oranında artırmak istiyor.
Ancak gıcırtılı, temiz bir serseri için piyasada daha fazla insan varken, ABD'li rakipler TOTO'ya ve onun Panasonic ve LIXIL gibi Japon rakiplerine tahtları için meydan okuyor.
'En akıllı tuvalet'
Bu yıl Las Vegas'ta düzenlenen büyük bir teknoloji fuarında, ABD'li marka Kohler'in pazarlama müdürü, yerleşik bir Amazon Alexa aracılığıyla sesli talimatlar alan Numi 2.0'ı “var olan en akıllı tuvalet” olarak adlandırdı.
Tıpkı üst düzey Japon modellerinde olduğu gibi, Numi 2.0 da otomatik bir koku gidericiye ve banyoya girdiğinizde açılan ve banyodan çıktığınızda kapanan, hareketle etkinleştirilen bir kapağa sahiptir.
Püskürtme çubuğu titreşimli ve salınımlı işlevlere sahiptir ve kullanıcılar sıcak hava kurutucuyu en ince ayrıntısına kadar ayarlayabilir.
Ancak bu tür bir şımartmanın bir bedeli var: Daha basit bide koltukları için yaklaşık 500 dolar civarındayken, yaklaşık 8.500 ila 10.000 dolar arasında.
Beverly Hills'teki Ardy's Bath Collection'daki bir satıcı, AFP'ye yaptığı açıklamada, Japonya'ya seyahat eden Amerikalıların genellikle tuvaletlerini yenileme konusunda ilham aldığını söyledi.
“Havaalanında görüyorlar, umumi tuvaletlerde görüyorlar, kullanıyorlar ve 'vay be, bu harika' diyorlar” dedi.
Bideler “her yerde popülerdir” ancak bazı müşteriler için hâlâ “özel bir deneyimdir” ve “hakkında konuşmak tuhaftır”.
Gösterişli Japon tarzı tuvaletler hızla bir statü simgesi haline gelse de, TOTO'nun yöneticileri yurt dışına açılmaya çalışırken uzun süredir iffetsizlikle mücadele ediyor.
1986 yılında Washlet bidesinin ABD'de piyasaya sürülmesinden sonra firma reklam vermekte zorlandı ve diğer mağazaların şikayeti nedeniyle üst düzey bir alışveriş merkezindeki pop-up etkinliği iptal edildi.
'Acıtır mı?'
Tümünün paylaşıldığı internet çağında işler nasıl değişti?
“Neden gerginim? Acıyor mu? Soğuk mu?” 10 milyon TikTok takipçisi olan 21 yaşındaki Kanadalı Spencer Barbosa, Japon tuvaletini kullanmaya çalışırken çekilen bir klibinde şunları söyledi.
Süperstar rapçi Drake, arkadaşı DJ Khaled'e 2022'de lüks TOTO tuvaletlerini hediye ederek büyük bir halka açık jest yaptı.
ABD'li kongre üyesi Ocasio-Cortez de geçen yıl bir Instagram Habersunda Japonya'ya gittikten sonra bide alışverişine çıktığını çünkü “hayat asla eskisi gibi olmayacak” şeklinde şaka yapmıştı.
İşin komik yanı, TOTO Japonya'daki hastanelere bide satmaya ilk başladığında, bunları ABD'den ithal ediyordu, ancak kullanıcılar akışın dengesiz olduğundan şikayet ediyordu.
Şirket, 1917 yılında zengin bir iş ailesinden gelen bir baba ve oğlunun Japonya'ya Batı tarzı seramik tuvaletler getirmeye çalışmasıyla kuruldu.
TOTO'nun tarih müzesi başkanı Junichi Koga, kanalizasyon sistemlerinin hâlâ gelişmemiş olması ve bodur tuvaletlerin yaygın olması nedeniyle işlerin zorlandığını, bu nedenle 1970 Osaka Dünya Fuarı'ndan sonra alışkanlıklar değişmeye başlayana kadar sofra takımı satışlarına bel bağladıklarını söyledi.
300'den fazla çalışan, su jeti için tercih ettikleri konumu belirterek Washlet'in geliştirilmesine ve test edilmesine yardımcı oldu.
Şu anda, TOTO dünya çapında 60 milyon Washlet sattı; “The Kardashians” ve “South Park” bölümlerinde yer alan ve şirketin “TOOTTOOT” olarak parodisini yapan TOTO, 60 milyon Washlet sattı.
Ardy'nin satıcısı, bide çılgınlığı büyüdükçe en korkakların bile zamanla dönüşebileceğini söyledi.
Müşterilerine, banyolarını yeniden şekillendirirken gerekli elektriği takmalarını tavsiye ediyor ve onlara şunu söylüyor: “Sonunda her zaman satın alabilirsiniz”.
(Başlık dışında bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak bir yayından yayınlanmıştır.)