Air India Express Toplu Hastalık İzninin Ardından 30 Kabin Mürettebatını İşten Çıkardı

EğlenceAvcısı

Active member
Yeni Delhi:

Air India Express, havayolunun yaklaşık 300 çalışanının hasta olup telefonlarını kapatmasının ardından bir gün sonra en az 30 kabin ekibini işten çıkardı ve bu durum büyük çaplı uçuş kesintilerine yol açtı. İşten çıkarılanların sayısı artacak gibi görünüyor. Air India'nın bir yan kuruluşu olan ve şu anda Tata grubuna ait olan düşük maliyetli havayolu için kesintilerin çığ gibi büyüyerek tam bir krize dönüşmesi nedeniyle bugün toplam 76 uçuş iptal edildi.

Kaynaklar, çalışanların yeni istihdam şartlarını protesto ettiğini söyledi. Kaynaklar, mürettebatın personele yönelik muamelede eşitliğin bulunmadığını iddia ettiğini söyledi. Kaynaklar, üst düzey pozisyonlar için görüşmelerin tamamlanmasına rağmen bazı personele daha düşük iş pozisyonları teklif edildiğini iddia ettiklerini söyledi. Mürettebat ayrıca tazminat paketlerinde de bazı değişiklikler olduğunu belirtti. Bu gelişmeler, havayolunun AIX Connect (eski adıyla AirAsia India) ile birleşme sürecinin ortasında olduğu dönemde bile yaşanıyor.

Air India Express krizi, tam hizmet veren taşıyıcı Vistara'nın, uçuş listeleri ve maaş paketlerindeki değişiklikler de dahil olmak üzere bir dizi sorunla ilgili olarak pilotların protestoları nedeniyle aksamalara tanık olmasından yalnızca bir ay sonra, Tata grubu için yeni bir sorun oldu.

Air India Express sözcüsü dün yaptığı açıklamada, yönetimin toplu iznin ardındaki nedenleri anlamak için mürettebatla temas halinde olduğunu ve pilotların yaşadığı rahatsızlığı en aza indirmek için çalıştıklarını söyledi. Havayolu yönetimi bugün kabin ekibi üyeleriyle birlikte bir belediye binası düzenlemeyi planlıyor.

30 kişilik mürettebata gönderilen fesih mektubunda, toplu iznin “açıkça, herhangi bir haklı neden olmaksızın, önceden düşünülmüş ve planlı bir şekilde işten uzak durulmasına işaret ettiği” belirtiliyor.

“Yukarıdakilerin bir sonucu olarak, çok sayıda uçuşun iptal edilmesi gerekti ve bu da tüm programı aksattı, bu da Şirketin saygın yolcuları için büyük rahatsızlık yarattı. Hareketiniz yalnızca kamu çıkarlarını yıkıcı olmakla kalmıyor, aynı zamanda ciddi bir utanç kaynağına da yol açıyor.” itibar kaybı ve Şirketin ciddi parasal kaybı.

İş nedeniyle hasta olduğunu bildirmeniz, uçuşun gerçekleştirilmemesi ve Şirket hizmetlerinin aksatılması yönünde ortak anlayışla uyumlu bir eylem anlamına gelmektedir. Bu sadece geçerli yasaları ihlal etmekle kalmıyor, aynı zamanda sizin için geçerli olan Air India Express Limited Çalışan Hizmet Kurallarını da ihlal ediyor.” diye ekliyor mektupta.

Mürettebat üyelerini temsil ettiğini iddia eden bir kuruluş olan Air India Express Çalışanları Birliği (AIXEU), yönetime bir yazı yazdı ve “taahhütlerden güçlü bir şekilde ayrılıldığının altını çizdi”. Sendika, havayolu şirketini kötü yönetmek ve personele adaletsiz davranmakla suçladı. Ancak Air India Express'in kaynakları, herhangi bir çalışan sendikasını tanımadığını söyledi.

Bu arada bölgesel çalışma komiseri konuyu değerlendirdi ve personelin şikayetlerinin gerçek olduğunu söyledi. Yeni Delhi'deki Bölgesel Çalışma Komiseri Ashok Perumalla, Air India Başkanı Natarajan Chandrasekaran ve diğerlerine 3 Mayıs'ta gönderdiği bir e-postada (bir kopyası Haberler'de) “iş yasalarının bariz ihlallerine” dikkat çekti.

Birliğin kaygılarının gerçek olduğunu belirten Perumulla, şunları yazdı: “Air India Express yönetimi, hiçbir uzlaşma sürecine sorumlu karar verici göndermedi. Kötü yönetim ve iş yasalarının bariz ihlalleri ortadaydı.”

Yetkili, hiçbir söz söylemeden devam etti: “İK departmanı, yanlış bilgilerle ve yasal hükümlerin aptalca yorumlanmasıyla uzlaştırma memurunu yanıltmaya çalıştı.”

Bay Perumulla, “uyumlu endüstriyel ilişkileri” sürdürmek için Air India Express'in çalışanların şikayetlerini ve İK departmanının işleyişini incelemek üzere üst düzey bir komite kurmasını önerdi. Ayrıca düzeltici önlemler alınması için de çağrıldı.
 
Üst