“Siyaset Medeni Tonunu Kaybetti”: Sharad Pawar

EğlenceAvcısı

Active member
Sharad Pawar, bugün kullanılan dilin daha önce duyulmamış olduğunu söyledi.


Bombay:

Milliyetçi Kongre Partisi genel başkanı Sharad Pawar Salı günü, bugün siyasetin “medeni tonunu” kaybettiğinden yakındı ve bugün kullanılan dilin daha önce duyulmamış olduğunu söyledi.

Jabbar Patel tarafından yönetilen 1979 tarihli beğenilen Marathi filmi “Simhasan” (Taht) anısına yapılan bir tartışmada konuşuyordu. Film, Maharashtra’nın 1970’lerdeki siyaseti etrafında dönüyor.

Pawar, “Siyaset bugün medeni tonunu kaybetti. Şu anda kullanılan aşırı dil, geçmişte hiçbir zaman siyasi söylemin bir parçası olmadı” dedi.

O günlerde neyi kaçırdığı sorulduğunda, “O günlerin siyaseti daha medeniydi” diye ekledi.

Bay Pawar’ın yanı sıra, Lok Sabha üyesi ve kızı Supriya Sule, yönetmen Jabbar Patel ve oyuncular Nana Patekar ve Mohan Agashe (her ikisi de filmde yer aldı) kıdemli gazeteciler Amberish Mishra ve Rajeev Khandekar ile röportaj yaptı.

Bay Pawar, film çekildiğinde Maharashtra’nın Baş Bakanıydı ve Patel’in Mantralaya’nın yanı sıra o zamanki bakanların ve MLA’ların ofisleri ve bungalovlarında çekim yapmasına izin vermişti.

Film, merhum gazeteci-yazar Arun Sadhu’nun yazdığı Mumbai Dinank ve Simhasan adlı iki romana, senaryoyu ise merhum Vijay Tendulkar’a ait.

Filmde en çok hangi karakterle empati kurduğu sorulduğunda Bay Pawar, merhum Nilu Phule’nin canlandırdığı gazeteci olduğunu söyledi.

Pawar alaycı bir ifadeyle, “Hükümeti haber yapan gazeteciler bazen her şeyi bildiklerini hissediyorlar ve hatta bazıları bakanlara ve İçişleri Bakanlıklarına danışman oluyor” dedi.

Patekar ve Agashe siyasetin asla masum olmadığını söylediler. Agashe, “Ama hiçbir zaman intikamcı olmadı. O zamanlar izlenen ve bugün göremediğimiz bazı ilkeler vardı” dedi.

()
 
Üst