DoğaHayranı
Active member
Siber hatalıların maksadında bir daha KOBİ’ler var
Data muhafaza sırf büyük kuruluşlar için kıymetli üzere görülüyor olsa da şahsi dataların güvenliği KOBİ’ler için de pek kıymetli. O denli ki, geçen yıl ortalama en az 1 defa siber taarruza uğrayan KOBİ’lerin siber saldırganlar tarafınca nizamlı olarak gaye alındığını aktaran Siberasist Genel Müdürü Serap Günal, dataları korumak için tedbir alınmamasının risklerini paylaşıyor.
Sadece büyük şirketlerin değil, KOBİ’lerin de şahsi datalarını muhafaza konusuna azami dikkat etmesi gerekiyor. Yaşanabilecek en küçük siber taarruz bile epeyce büyük ezalar doğurabiliyor. Rastgele bir bilgi muhafaza planına sahip olmayan KOBİ’ler güvenlik, mali kayıp, yasal problemler, operasyonel vakit kaybı üzere değerli külfetler yaşayabiliyor. O denli ki Verizon’ın 2021 Data İhlali Araştırmaları Raporu’na göre KOBİ’lerin %61’i geçen yıl en az 1 kere siber akına uğradığını bildirdi. Bilhassa küçük işletmelerin bilgi müdafaaya değer vermediğini bilen siber saldırganların gayesinde olduklarının altını çizen Siberasist Genel Müdürü Serap Günal, datalarını korumayan KOBİ’lerin karşı karşıya kalacağı riskleri sıralıyor.
1.Güvenirlik meseleleri yaşayabilirler. Verileri garanti altına almamanın en büyük risklerinden biri, müşterilerin itimadını kaybetmek oluyor. Prestiji sarsılan KOBİ’lerin itimadı yeniden oluşturması vakit alıyor ve bu niçinle önemli kayıplar yaşayabiliyor. Hatta, bu durum KOBİ’leri iflasa bile sürükleyebiliyor.
2. Mali kayıplarla karşı karşıya kalabilirler. Herhangi bir siber taarruza maruz kalan KOBİ’ler finansal kayıplarla karşı karşıya kalıyor. Tedbir almayan KOBİ’ler, yeni güvenlik düzenekleri satın almak, yasal cezaları karşılamak, var ise ihlalden etkilenen müşterilere tazminat ödemek, ihlalin nasıl gerçekleştiğini keşfetmek ismine bir soruşturma için ödeme yapmak üzere biroldukca sebepten çok yüklü paralar harcamak zorunda kalabiliyor.
3. Yasal süreçlerle uğraşabilirler. Veri müdafaa yönetmeliklerine nazaran, kuruluşların yasal olarak müşterilerinin ve çalışanlarının şahsi bilgilerini korumak için gerekli tedbirleri almak üzere bir sorumluluğu bulunuyor. Bir siber atağa uğrayıp dataları inançta tutamayan KOBİ’lere büyük kuruluşlara da olduğu üzere tazminat davası açılabilir. Dava süreci boyunca hem maddi hem manevi ziyana uğrayan işletmeler için bu süreç bir çok yıpratıcı olabiliyor.
4. Operasyonel aksaklık yaşayabilirler. KOBİ’lerin düşünmesi gereken diğer bir konu ise muhtemel bir siber atak yaşandıktan daha sonrasında işletmenin yaşayacağı operasyonel aksaklıklar oluyor. İşletmeler, muhakkak bir süre işleri azaltmak yahut büsbütün durdurmak zorunda kalabiliyor. Bu üzere durumlar, gelir kaybına hatta müşteri kaybına bile yol açabiliyor.
5. şahsi yahut işletme ayrıntıları oburlarının eline geçebilir. Bir siber hücum hassas bilgilerin çalınmasıyla sonuçlandığı vakit hem şahsi bilgiler ve işletmeyle ilgili tüm bilgiler tıpkı vakitte müşterilerin ayrıntıları tehlikeye giriyor. Siber saldırganlar ekseriyetle IP adresleri, bağlantı ayrıntıları ve finansal ayrıntıları hedefliyor. Bu ayrıntıları elde den saldırganlar KOBİ’leri para karşılığı tehdit edebiliyor, birtakım bilgileri ifşa edebiliyor ve işletmelerin batmasına bile niye olabiliyor.
Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır
Data muhafaza sırf büyük kuruluşlar için kıymetli üzere görülüyor olsa da şahsi dataların güvenliği KOBİ’ler için de pek kıymetli. O denli ki, geçen yıl ortalama en az 1 defa siber taarruza uğrayan KOBİ’lerin siber saldırganlar tarafınca nizamlı olarak gaye alındığını aktaran Siberasist Genel Müdürü Serap Günal, dataları korumak için tedbir alınmamasının risklerini paylaşıyor.
Sadece büyük şirketlerin değil, KOBİ’lerin de şahsi datalarını muhafaza konusuna azami dikkat etmesi gerekiyor. Yaşanabilecek en küçük siber taarruz bile epeyce büyük ezalar doğurabiliyor. Rastgele bir bilgi muhafaza planına sahip olmayan KOBİ’ler güvenlik, mali kayıp, yasal problemler, operasyonel vakit kaybı üzere değerli külfetler yaşayabiliyor. O denli ki Verizon’ın 2021 Data İhlali Araştırmaları Raporu’na göre KOBİ’lerin %61’i geçen yıl en az 1 kere siber akına uğradığını bildirdi. Bilhassa küçük işletmelerin bilgi müdafaaya değer vermediğini bilen siber saldırganların gayesinde olduklarının altını çizen Siberasist Genel Müdürü Serap Günal, datalarını korumayan KOBİ’lerin karşı karşıya kalacağı riskleri sıralıyor.
1.Güvenirlik meseleleri yaşayabilirler. Verileri garanti altına almamanın en büyük risklerinden biri, müşterilerin itimadını kaybetmek oluyor. Prestiji sarsılan KOBİ’lerin itimadı yeniden oluşturması vakit alıyor ve bu niçinle önemli kayıplar yaşayabiliyor. Hatta, bu durum KOBİ’leri iflasa bile sürükleyebiliyor.
2. Mali kayıplarla karşı karşıya kalabilirler. Herhangi bir siber taarruza maruz kalan KOBİ’ler finansal kayıplarla karşı karşıya kalıyor. Tedbir almayan KOBİ’ler, yeni güvenlik düzenekleri satın almak, yasal cezaları karşılamak, var ise ihlalden etkilenen müşterilere tazminat ödemek, ihlalin nasıl gerçekleştiğini keşfetmek ismine bir soruşturma için ödeme yapmak üzere biroldukca sebepten çok yüklü paralar harcamak zorunda kalabiliyor.
3. Yasal süreçlerle uğraşabilirler. Veri müdafaa yönetmeliklerine nazaran, kuruluşların yasal olarak müşterilerinin ve çalışanlarının şahsi bilgilerini korumak için gerekli tedbirleri almak üzere bir sorumluluğu bulunuyor. Bir siber atağa uğrayıp dataları inançta tutamayan KOBİ’lere büyük kuruluşlara da olduğu üzere tazminat davası açılabilir. Dava süreci boyunca hem maddi hem manevi ziyana uğrayan işletmeler için bu süreç bir çok yıpratıcı olabiliyor.
4. Operasyonel aksaklık yaşayabilirler. KOBİ’lerin düşünmesi gereken diğer bir konu ise muhtemel bir siber atak yaşandıktan daha sonrasında işletmenin yaşayacağı operasyonel aksaklıklar oluyor. İşletmeler, muhakkak bir süre işleri azaltmak yahut büsbütün durdurmak zorunda kalabiliyor. Bu üzere durumlar, gelir kaybına hatta müşteri kaybına bile yol açabiliyor.
5. şahsi yahut işletme ayrıntıları oburlarının eline geçebilir. Bir siber hücum hassas bilgilerin çalınmasıyla sonuçlandığı vakit hem şahsi bilgiler ve işletmeyle ilgili tüm bilgiler tıpkı vakitte müşterilerin ayrıntıları tehlikeye giriyor. Siber saldırganlar ekseriyetle IP adresleri, bağlantı ayrıntıları ve finansal ayrıntıları hedefliyor. Bu ayrıntıları elde den saldırganlar KOBİ’leri para karşılığı tehdit edebiliyor, birtakım bilgileri ifşa edebiliyor ve işletmelerin batmasına bile niye olabiliyor.
Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır