Sessizce Bırakmanın Ardından, Yeni İş Yeri Trendi “Yüksek Sesle Bırakma”

EğlenceAvcısı

Active member
Rapora göre, tüm küresel çalışanların neredeyse beşte biri aktif olarak işine bağlı değil.


“Sessiz istifa”, “öfkeyle başvurma” ve “büyük istifa” gibi ifadeler geçen yıldan beri viral hale geldi ve Covid-19 salgını iş-yaşam dengesini bozarken bazı çalışanların kızgınlığını ve hayal kırıklığını yakaladı. Artık sektörde yeni bir trend ortaya çıktı ve “Yüksek Sesle Bırakma” olarak biliniyor.

Adından da anlaşılacağı gibi, “sessiz bırakma” nın tamamen zıttı olan “yüksek sesle bırakma”, bir rapora göre, çalışanların aktif olarak işten ayrıldıkları ve “bunu göstermekten korkmadıkları” eğilimi ifade ediyor.servet dergisi Gallup’un Küresel İşyerinin Durumu 2023 Raporuna atıfta bulunan. Rapor, dünya genelinde 1,2 binden fazla çalışanı değerlendirdi ve tüm küresel çalışanların yaklaşık yüzde 18’inin veya neredeyse beşte birinin aktif olarak işine bağlı olmadığı sonucuna vardı.

Gallup raporunda, “Bu çalışanlar, kuruluşa doğrudan zarar veren, hedeflerinin altını çizen ve liderlerine karşı çıkan eylemlerde bulunuyor.” İstifa mektubu göndermeden önce işverenleri hakkında olumsuz şeyler yazan bir çalışan buna örnek olarak gösterilebilir.

Fortune’a göre, yüksek sesle pes edenler, yalnızca patronları hakkında olumsuz duygular ifade etmekle kalmayıp aynı zamanda ayrılmadan önce organizasyonu da aşağı çektikleri için daha tehlikeli görünüyor. Gallup raporunda, “Onlar sadece işte mutsuz değiller. İhtiyaçlarının karşılanmamasına içerliyorlar ve mutsuzluklarını dışa vuruyorlar. Bu işçiler, her gün, bağlı iş arkadaşlarının başardıklarını baltalama potansiyeline sahip.”

Bunun arkasındaki nedenin tartışıldığı raporda, istihdam sürecinin bir noktasında çalışanın profiline uygun olmadığını veya “yöneticisi tarafından ilgisiz bırakıldığını” hissettiği belirtildi. Gallup, “Yolun bir noktasında, çalışanla işveren arasındaki güven ciddi biçimde kırıldı. Ancak, çoğunlukla yönetimin hatalı olduğunu söylediler ve takımın katılımının yüzde 70’inden yöneticinin sorumlu olduğunu da sözlerine eklediler.

Gallup ayrıca, “Kötü yönetim, müşteri kaybına ve kar kaybına yol açar, ancak aynı zamanda sefil yaşamlara da yol açar. Nefret ettiğiniz bir işe sahip olmak işsiz olmaktan daha kötüdür” dedi.
 
Üst