MEB, “Temel Eğitimde 10 Bin Okul Projesi” başlattı

DoğaHayranı

Active member
MEB, “Temel Eğitimde 10 Bin Okul Projesi” başlattı
Ulusal Eğitim Bakanlığınca okullar ortası muvaffakiyet ve imkân farklılıklarını azaltmak ve eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmek maksadıyla “Temel Eğitimde 10.000 Okul Projesi” hayata geçirildi. Proje için 3 milyar liralık bütçe ayrıldı.

Ulusal Eğitim Bakanlığı, okullar ortası muvaffakiyet ve imkân farklılıklarını azaltmak ve eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmek için gerekli tüm hazırlıkları tamamlanan “Temel Eğitimde 10.000 Okul Projesi”ni hayata geçirdi. Proje kapsamında bir yıl ortasında 3 bin anaokulu ve 40 bin ana sınıfının açılması hedefleniyor. Öteki taraftan seçilen temel eğitim okullarının altyapısının güçlendirilmesinden eğitim ortamlarının zenginleştirilmesine kadar epey sayıda takviye uygulamaya geçirilecek.

Bütün boyutlarıyla ön hazırlıkları tamamlanan projenin kıymetlendirme toplantısı bugün Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer başkanlığında gerçekleştirildi. Toplantıya MEB Bakan Yardımcıları, Genel Müdürler, Bakan Müşavirleri ile 81 ilin ulusal eğitim müdürleri katıldı.

2 bin 133 anaokulu planlaması tamamlandı ve 7 bin 500 yeni ana sınıfı açıldı

Projenin en değerli kesimi olan okul öncesi eğitime erişimi artırmak hedefiyle 2022 yılı sonuna kadar 3 bin yeni anaokulu ve 40 bin yeni ana sınıfının hizmete girmesi planlanıyor. Bu kapsamda 93 yeni anaokulu hizmete alındı. 216 yeni anaokulunun ihalesi tamamlandı. 2 bin 148 yeni anaokulu ise yatırım programına alındı.

Ayrıyeten 7 bin 500 yeni ana sınıfı açılarak eğitime başladı. Ana sınıflarını açmak için 15 milyon lira tamirat için, sınıfların donatım ve eğitim malzemeleri için 50 milyon lira olmak üzere toplam 65 milyon lira ödenek kullanıldı.

Bu yatırımlar sonunda 5 yaş kümesinde yüzde 78 olan okullaşma oranı kısa müddette yüzde 90’a yükseldi.

7 bin ilkokul güzelleştirme kapsamına alındı

Proje kapsamında 3 bin yeni anaokulu yapılırken 7 bin ilkokul da düzgünleştirme kapsamına alındı. 7 bin ilkokulun küçük ve büyük tamir muhtaçlıkları değerlendirildi. Birinci adım olarak 7 bin ilkokulun altyapı gereksinimleri kapsamında 1.000 ilkokula bilgisayar laboratuvarı kurulması, 2 bin 930 ilkokulun genel bahçe düzenlemesi, 2 bin 932 ilkokulun tuvalet ve lavabo tamiratı yapılması, 2 bin 919 ilkokulun kapı ve pencere tamiratı ile iç ve dış yer boya muhtaçlığının karşılanması sonucu alındı.

Ayrıyeten 1.764 ilkokulun ısıtma sisteminin güncellenmesi, 2 bin 376 ilkokulun elektrik tesisat tamirinin yapılması, 2 bin 782 ilkokulun öğretmenler odasının yenilenmesi, 3 bin 50 ilkokula fen, matematik ve toplumsal bilgiler ders malzeme setlerinin gönderilmesi, 7 bin ilkokulun kütüphanesine 1.000 kitaptan oluşan kitap setlerinin gönderilmesi, 601 ilkokula müzik atölyesi kurulması ve 2 bin 320 ilkokulun ise spor materyal gereksinimi karşılanması kararlaştırıldı.

Öğrenci, öğretmen ve okul yöneticilerine gelişim takviyesi

Proje kapsamına alınan ilkokulların tamamındaki öğrencilere yönelik temel maharetlerini geliştirmek hedefiyle dayanak eğitim programları hazırlandı. Ayrıyeten öğrencilere yönelik birinci yardım farkındalık eğitimleri, psikososyal gelişim dayanak eğitimleri planlandı. Öğrencilerin kültür, sanat ve spor aktifliklerine iştiraklerini desteklemek üzere çalışmalar başlatıldı.

Öbür taraftan, 7 bin ilkokuldaki tüm yönetici ve öğretmenlere yönelik mesleksel ve şahsi gelişim eğitimleri hazırlandı. Yönetici ve öğretmenlere proje farkındalığını artırmak ve bilgilendirmek hedefiyle eğitimler başlatıldı.

Proje ile ilgili bir kıymetlendirme yapan Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer şunları söylemiş oldu: “Temel Eğitimde 10.000 Okul Projesi ile bir taraftan okul öncesi eğitime erişimi artırmayı öteki taraftan da eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmek için ilkokullar ortası imkân farklılıklarını azaltmayı hedefliyoruz. Projeyi bu mart ayında başlattık. Bilhassa okul öncesi eğitime erişimi artırma noktasında planlanan takvimin fazlaca öncesinde değerli ilerlemeler sağladık. Seçilen 7 bin ilkokulun eğitim altyapısını güçlendirme, eğitim ortamlarını zenginleştirme, öğrenci, öğretmen ve okul yöneticilerine yönelik gelişim takviye programlarının planlamasını da tamamladık. Artık bu haftadan itibaren projenin bu kısmını da uygulamaya geçiriyoruz. Bu görüşmede da projenin bütününü ve mart ayında yapılacak çalışmaları detaylı bir biçimde arkadaşlarımızla bir arada değerlendirdik. İnşallah projeyi aralık ayı sonu prestijiyle bitirmiş olacağız. Projenin gerçekleştirilmesine büyük emek veren çalışma arkadaşlarıma, 81 vilayet müdürümüze, okul yöneticilerimize, öğretmenlerimize ve tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum.”

Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır
 
Üst