FelsefeGezgini
Active member
Geçmişte, iPhone’un mağazalarda satışa sunulması büyük bir ilgi görüyordu ve yeni bir serinin satışa sunulma tarihi geldiğinde, mağazaların önünde iPhone’larına bir an evvelden kavuşmak isteyen insanlardan oluşan büyük kuyruklar görüyorduk. Öbür bir deyişle iPhone piyasaya çıkış tarihleri, her vakit büyük bir olay yaratıyordu. Lakin vakit içerisinde bu durum değişti. Pekala ne oldu da bu kuyrukla bir anda yok oldu?
Apple, sanayinin değerli ancak küçük isimlerinden biri olmak yerine en büyük isimlerinden biri oldu ve 2007 yılındaki tüm iPhone satışlarının 24 milyar dolarlık getirine göre muazzam bir artış ile geçtiğimiz yıl 366 milyar dolarlık satış yaptı.
Teknoloji sanayisi de Apple ile birlikte büyüdü. 2007 yılında milyarlarca insan bilgisayarları üzerinde online olsa da, artık ölçek epey daha büyük. Şu anda Dünya’nın en büyük toplumsal ağı olan Facebook, her ay giriş yapan 2,9 milyardan fazla üyeye sahip. O senelerdaki global akıllı telefon piyasası ise şu andaki boyutunun yüzde onundan daha küçüktü. Fakat bütün bu büyümelere karşın iPhone’ların satışa sunulması artık eski etkiyi yaratmıyor.
Endüstri takipçileri, tarihçiler ve analistler, artık eskisi üzere sıraların oluşmamasının bir epey farklı niçini olduğunu belirtiyor. En sıradan sebeplerden biri, e-ticaretin yükselişi olarak görülüyor. Günümüzde bir fazlaca kişi, iPhone’ları da dahil olmak üzere telefonlarını internet üzerinden alarak konutlarına kadar getirilmesini tercih ediyor. Ayrıyeten akıllı telefonların artık epeyce daha yaygın olması, mahallenizde yeni bir telefona sahip olan birinci kişi olmanın tesirini de büyük oranda ortadan kaldırıyor.
Ve son olarak Apple, artık piyasaya daha birinci günden epeyce sayıda aygıt sürmeyi başarıyor. Yani sıraya girip hudutlu sayıdaki iPhone’dan birini almanın pek mantığı kalmış değil.
Okumaya devam et...
Apple, sanayinin değerli ancak küçük isimlerinden biri olmak yerine en büyük isimlerinden biri oldu ve 2007 yılındaki tüm iPhone satışlarının 24 milyar dolarlık getirine göre muazzam bir artış ile geçtiğimiz yıl 366 milyar dolarlık satış yaptı.
Teknoloji sanayisi de Apple ile birlikte büyüdü. 2007 yılında milyarlarca insan bilgisayarları üzerinde online olsa da, artık ölçek epey daha büyük. Şu anda Dünya’nın en büyük toplumsal ağı olan Facebook, her ay giriş yapan 2,9 milyardan fazla üyeye sahip. O senelerdaki global akıllı telefon piyasası ise şu andaki boyutunun yüzde onundan daha küçüktü. Fakat bütün bu büyümelere karşın iPhone’ların satışa sunulması artık eski etkiyi yaratmıyor.
Endüstri takipçileri, tarihçiler ve analistler, artık eskisi üzere sıraların oluşmamasının bir epey farklı niçini olduğunu belirtiyor. En sıradan sebeplerden biri, e-ticaretin yükselişi olarak görülüyor. Günümüzde bir fazlaca kişi, iPhone’ları da dahil olmak üzere telefonlarını internet üzerinden alarak konutlarına kadar getirilmesini tercih ediyor. Ayrıyeten akıllı telefonların artık epeyce daha yaygın olması, mahallenizde yeni bir telefona sahip olan birinci kişi olmanın tesirini de büyük oranda ortadan kaldırıyor.
Ve son olarak Apple, artık piyasaya daha birinci günden epeyce sayıda aygıt sürmeyi başarıyor. Yani sıraya girip hudutlu sayıdaki iPhone’dan birini almanın pek mantığı kalmış değil.
Okumaya devam et...