EğlenceAvcısı
Active member
Test pistinin inşaatı yedi büyük ve 129 küçük köprüyü içermektedir (Temsili)
Nawa, Racastan:
Demiryolu araçlarının test edilmesine yönelik tesisin geliştirilmesi amacıyla Rajasthan'da özel bir demiryolu test yolu inşa ediliyor. Bu hat Aralık 2025'te tamamlanacak. Ülkenin Rajasthan'daki ilk tren deneme pisti neredeyse hazır. 60 km uzunluğundaki bu parkur tamamen düz değil ancak birçok virajlı nokta yapılmış. Böylece hızla gelen trenin virajlı yolda hızını düşürmeden nasıl geçeceği konusunda bir deneme yapılabilir. Bu virajlarda bazı virajlar düşük hız için, bazıları ise yüksek hız için yapılmıştır. İlk etabın tamamlanmasının ardından hızlı trenler de saatte 230 kilometre hızla test edilebilecek. Ülkenin ilk özel test pistinin kurulması, ülkede yüksek hızlı demiryolu taşıtlarının test edilmesinde yeni boyutlar oluşturacak ve bu test pisti, demiryollarının modernliğe doğru ilerlemesi yönünde bir kilometre taşı olacaktır.
Altyapının güçlendirilmesinin yanı sıra, geçmişte Demiryolları tarafından korunan demiryolu işletmeciliğine de özel önem verilmiştir. Demiryolu hattının yanı sıra demiryolu araçları da güvenliğin güçlendirilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Demiryolu taşıtını kullanmadan önce kapsamlı ve yoğun bir şekilde test etmek gerekir, ancak o zaman güvenlik kriterlerini karşılayabilir.
Demiryolları kaynakları yoğun bir şekilde kullanabilecek ve özel test yolu sayesinde güvenlik önemli ölçüde artacak. Ülkedeki yüksek hızlı demiryolu taşıtlarının kapsamlı testi için Hindistan Demiryolları, Rajasthan'ın Deedwana bölgesindeki Jodhpur Bölümü'nün Nawa'sındaki Gudha-Thathana Mithdi arasında ülkenin ilk RDSO'ya ayrılmış 60 km'lik test parkurunu geliştiriyor. Bu demiryolu hattı Jaipur'a yaklaşık 80 km uzaklıktaki Sambhar Gölü'nün ortasından çizilmiştir. RDSO'ya özel test pistinin çalışması iki aşamada onaylandı. 1. Aşama çalışması Aralık 2018'de, 2. Aşama çalışması ise Kasım 2021'de onaylandı. Bu projenin toplam tahmini maliyeti 820 milyar Rs'dir.
Özel test pistinin inşaatı yedi büyük köprü, 129 küçük köprü ve dört istasyondan (Gudha, Jabdinagar, Nawan ve Mithadi) oluşuyor. Bu proje kapsamında 27 km'lik çalışma tamamlanmış olup, tüm çalışmanın Aralık 2025'e kadar tamamlanması hedeflenmiştir. Yüksek hızlı demiryolu taşıtlarının ve hız testleri, stabilite, güvenlik parametreleri, kazaya dayanıklılık, kalite gibi öğelerin kapsamlı test tesisleri. Bu proje kapsamında demiryolu taşıtları vb. geliştirilmektedir. Bu özel test pisti aynı zamanda ray malzemesi, köprüler, TRD ekipmanı, sinyalizasyon donanımı ve jeoteknik çalışmaların testlerini de içermektedir. Pist üzerinde köprü, köprü altı ve üst köprü gibi farklı yapılar inşa edilmiştir.
Bu hat üzerinde yerin altında ve üstünde RCC ve çelik köprüler inşa edilmiştir. Bu köprüleri titreşime dayanıklı hale getirmek için yeni teknoloji kullanıldı. Üzerinden yüksek hızla geçen bir trenin tepkisi bu köprüler aracılığıyla test edilebilmektedir. Köprü, dönüş sistemi kullanılarak inşa edilmiştir. Yani ağır RCC kutuları monte edilerek üstte paslanmaz çelik kullanılmıştır. Sambhar'ın ortamı alkali olduğundan çelik paslanmaz. Ayrıca hızlı trenin titreşimi azaltılabilir. Hızlı tren bu yapılardan geçirilerek hız test edilecek. Bu, komşu ülkelerin de trenlerini test ettirebilecekleri ülkedeki ilk özel ray olacak.
Demiryollarının Hindistan'da üretilen otobüslerin, motorların ve tren raflarının denemeleri için özel bir hattı yoktu. Tüm hatlarda çok fazla trafik var. Böyle bir durumda denemeler için birçok trenin tarifelerinin değiştirilmesi gerekiyor. Demiryolu yetkilileri, gelecekte burada sadece hızlı trenlerin değil, yüksek hızlı, yarı yüksek hızlı trenlerin ve metro trenlerinin de test edileceğini söyledi. Yüksek hızlı, yarı hızlı ve metro trenleri de bu parkurda test edilebilecek. Denemeyi RDSO ekibi, yani demiryolunun Kaynak Tasarım Standardı Organizasyonu izleyecek. Aynı demiryolu ekibi vagonun, bojinin ve motorun uygunluğunu kontrol ediyor. Raylara herhangi bir otobüs veya motor yerleştirilmeden önce demiryolu, ayarlanan hızın ötesinde titreşim olup olmayacağını görmek için her parametreyi kontrol ediyor. Trenin kötü bir ray vb. durumlardaki tepkisi de kontrol edilecek. Yüksek hızlı demiryolu hattının uzunluğu 60 km, ana hattın uzunluğu ise 23 km'dir. Gudha'da 13 km uzunluğunda yüksek hızlı bir döngüye sahiptir.
Döngü, demiryolunda geçidi geçmek veya zıt yönlerden gelen iki trenin kesintisiz geçişini sağlamak için kullanılır. Bunun dışında Nawa istasyonunda 3 km'lik hızlı test döngüsü, Meethadi'de ise 20 km'lik eğri test döngüsü yapıldı. Bu döngüler farklı derecelerdeki eğriler üzerinde yapılmıştır. Kötü bir yolda tren sallanmaya ve sarsılmaya başlar. Pistin hasar görmesi halinde hızın ne olması gerektiği ve etkilerinin ne olacağı kontrol edilecektir. Bunun için 7 km uzunluğunda virajlı parkur döşendi.
(Başlık dışında bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak bir yayından yayınlanmıştır.)
Nawa, Racastan:
Demiryolu araçlarının test edilmesine yönelik tesisin geliştirilmesi amacıyla Rajasthan'da özel bir demiryolu test yolu inşa ediliyor. Bu hat Aralık 2025'te tamamlanacak. Ülkenin Rajasthan'daki ilk tren deneme pisti neredeyse hazır. 60 km uzunluğundaki bu parkur tamamen düz değil ancak birçok virajlı nokta yapılmış. Böylece hızla gelen trenin virajlı yolda hızını düşürmeden nasıl geçeceği konusunda bir deneme yapılabilir. Bu virajlarda bazı virajlar düşük hız için, bazıları ise yüksek hız için yapılmıştır. İlk etabın tamamlanmasının ardından hızlı trenler de saatte 230 kilometre hızla test edilebilecek. Ülkenin ilk özel test pistinin kurulması, ülkede yüksek hızlı demiryolu taşıtlarının test edilmesinde yeni boyutlar oluşturacak ve bu test pisti, demiryollarının modernliğe doğru ilerlemesi yönünde bir kilometre taşı olacaktır.
Altyapının güçlendirilmesinin yanı sıra, geçmişte Demiryolları tarafından korunan demiryolu işletmeciliğine de özel önem verilmiştir. Demiryolu hattının yanı sıra demiryolu araçları da güvenliğin güçlendirilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Demiryolu taşıtını kullanmadan önce kapsamlı ve yoğun bir şekilde test etmek gerekir, ancak o zaman güvenlik kriterlerini karşılayabilir.
Demiryolları kaynakları yoğun bir şekilde kullanabilecek ve özel test yolu sayesinde güvenlik önemli ölçüde artacak. Ülkedeki yüksek hızlı demiryolu taşıtlarının kapsamlı testi için Hindistan Demiryolları, Rajasthan'ın Deedwana bölgesindeki Jodhpur Bölümü'nün Nawa'sındaki Gudha-Thathana Mithdi arasında ülkenin ilk RDSO'ya ayrılmış 60 km'lik test parkurunu geliştiriyor. Bu demiryolu hattı Jaipur'a yaklaşık 80 km uzaklıktaki Sambhar Gölü'nün ortasından çizilmiştir. RDSO'ya özel test pistinin çalışması iki aşamada onaylandı. 1. Aşama çalışması Aralık 2018'de, 2. Aşama çalışması ise Kasım 2021'de onaylandı. Bu projenin toplam tahmini maliyeti 820 milyar Rs'dir.
Özel test pistinin inşaatı yedi büyük köprü, 129 küçük köprü ve dört istasyondan (Gudha, Jabdinagar, Nawan ve Mithadi) oluşuyor. Bu proje kapsamında 27 km'lik çalışma tamamlanmış olup, tüm çalışmanın Aralık 2025'e kadar tamamlanması hedeflenmiştir. Yüksek hızlı demiryolu taşıtlarının ve hız testleri, stabilite, güvenlik parametreleri, kazaya dayanıklılık, kalite gibi öğelerin kapsamlı test tesisleri. Bu proje kapsamında demiryolu taşıtları vb. geliştirilmektedir. Bu özel test pisti aynı zamanda ray malzemesi, köprüler, TRD ekipmanı, sinyalizasyon donanımı ve jeoteknik çalışmaların testlerini de içermektedir. Pist üzerinde köprü, köprü altı ve üst köprü gibi farklı yapılar inşa edilmiştir.
Bu hat üzerinde yerin altında ve üstünde RCC ve çelik köprüler inşa edilmiştir. Bu köprüleri titreşime dayanıklı hale getirmek için yeni teknoloji kullanıldı. Üzerinden yüksek hızla geçen bir trenin tepkisi bu köprüler aracılığıyla test edilebilmektedir. Köprü, dönüş sistemi kullanılarak inşa edilmiştir. Yani ağır RCC kutuları monte edilerek üstte paslanmaz çelik kullanılmıştır. Sambhar'ın ortamı alkali olduğundan çelik paslanmaz. Ayrıca hızlı trenin titreşimi azaltılabilir. Hızlı tren bu yapılardan geçirilerek hız test edilecek. Bu, komşu ülkelerin de trenlerini test ettirebilecekleri ülkedeki ilk özel ray olacak.
Demiryollarının Hindistan'da üretilen otobüslerin, motorların ve tren raflarının denemeleri için özel bir hattı yoktu. Tüm hatlarda çok fazla trafik var. Böyle bir durumda denemeler için birçok trenin tarifelerinin değiştirilmesi gerekiyor. Demiryolu yetkilileri, gelecekte burada sadece hızlı trenlerin değil, yüksek hızlı, yarı yüksek hızlı trenlerin ve metro trenlerinin de test edileceğini söyledi. Yüksek hızlı, yarı hızlı ve metro trenleri de bu parkurda test edilebilecek. Denemeyi RDSO ekibi, yani demiryolunun Kaynak Tasarım Standardı Organizasyonu izleyecek. Aynı demiryolu ekibi vagonun, bojinin ve motorun uygunluğunu kontrol ediyor. Raylara herhangi bir otobüs veya motor yerleştirilmeden önce demiryolu, ayarlanan hızın ötesinde titreşim olup olmayacağını görmek için her parametreyi kontrol ediyor. Trenin kötü bir ray vb. durumlardaki tepkisi de kontrol edilecek. Yüksek hızlı demiryolu hattının uzunluğu 60 km, ana hattın uzunluğu ise 23 km'dir. Gudha'da 13 km uzunluğunda yüksek hızlı bir döngüye sahiptir.
Döngü, demiryolunda geçidi geçmek veya zıt yönlerden gelen iki trenin kesintisiz geçişini sağlamak için kullanılır. Bunun dışında Nawa istasyonunda 3 km'lik hızlı test döngüsü, Meethadi'de ise 20 km'lik eğri test döngüsü yapıldı. Bu döngüler farklı derecelerdeki eğriler üzerinde yapılmıştır. Kötü bir yolda tren sallanmaya ve sarsılmaya başlar. Pistin hasar görmesi halinde hızın ne olması gerektiği ve etkilerinin ne olacağı kontrol edilecektir. Bunun için 7 km uzunluğunda virajlı parkur döşendi.
(Başlık dışında bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak bir yayından yayınlanmıştır.)