Dev proje yıllık 118 bin bireye istihdam sağlayacak

DoğaHayranı

Active member
Dev proje yıllık 118 bin bireye istihdam sağlayacak
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, mega projeler içinde yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun açılışına sayılı günler kaldığını belirterek, geçiş müddetini 6 dakikaya indirecek projenin iktisada de büyük katkı sağlayacağını vurguladı. Projenin GSYH etkisinin 2 milyar 442 milyon avro, üretime etkisinin ise 5 milyar 362 milyon avro olduğunu açıklayan Karaismailoğlu, projenin yıllık istihdama etkisinin direkt ve dolaylı olarak 118 bin kişi olduğunu bildirdi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu ile ilgili açıklama yaptı. Projenin açılışının 18 Mart’ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleriyle yapılacağını kaydeden Karaismailoğlu, mega projeler ile tarihe imza attıklarını tabir etti. Projenin yatırım fiyatının 2 milyar 545 milyon avro olduğunu ve devletin kasasından bir kuruş çıkmadan bu mega yatırımın yapıldığına işaret eden Karaismailoğlu, dünyada yaşanan gelişmelere karşın projenin 1,5 yıl evvel bitirildiğine dikkati çekti.



PROJE İLE YILLIK 415 MİLYON AVRO TASARRUF

“Yaklaşık 5 bin 100 işçi ve 740 adet iş makinesi ile gece gündüz çalışarak tamamladığımız projemizi yalnızca halkımızın değil, dünyanın da hizmetine sunacağız” diyen Karaismailoğlu, projenin iktisada de büyük katkı sağlayacağını belirtti. Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Projemizle vakitten 382 milyon avro, akaryakıt tüketiminden 31 milyon 300 bin avro, 3 bin 234 ağaca eş paha karbon salınımdaki azalmayla, çevresel olarak 1 milyon 900 bin avro tasarruf edilecek. bu biçimdece toplam tasarruf fiyatı yıllık 415 milyon avroya ulaşacak. Projenin 1,5 yıl evvel açılması ile iktisada 628 milyon avro katkı sağlanmış olacak” dedi.

1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun GSYH’ya etkisinin 2 milyar 442 milyon avro, üretime etkisinin ise 5 milyar 362 milyon avro olduğunu bildiren Karaismailoğlu, dev projenin yıllık istihdama etkisinin direkt ve dolaylı olarak 118 bin kişi olduğuna vurgu yaptı.



GÜZERGAH 40 KİLOMETRE KISALACAK

1915 Çanakkale Köprüsü’nün 89 kilometre otoyol ve 12 kilometre temas yolu olmak üzere toplam 101 kilometre uzunluğunda olan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer aldığını aktaran Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “en”lerin projesi hakkında şu ayrıntıları verdi:

“1915 Çanakkale Köprüsü 2 bin 23 metre orta açıklık, 770’er metre yan açıklıklar ile birlikte 3 bin 563 metre uzunluğunda. 2 bin 23 metrelik orta açıklık Cumhuriyet’imizin 100. kuruluş yıl dönümünü sembolize edecek ve ‘dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü’ unvanına sahip olacak. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile birlikte toplam geçiş uzunluğu ise 4 bin 608 metreye ulaşmaktadır. Köprümüzün 318 metrelik çelik kuleleri Çanakkale Deniz Zaferi’nin kazanıldığı 18 Mart 1915’i işaret edecek. İki çelik kule içindeki Köprümüz, dünyada ikiz tabliye olarak tasarlanan ender asma köprülerden biri olma özelliğine de sahip. Dünyada 2 bin metre orta açıklığın üzerinde ikiz tabliye olarak dizayn ve inşa edilen birinci köprü olarak tarihe geçecek. 318 metrelik kule yüksekliği ve 16 metrelik mimari gayeli top mermisi figürüyle bir arada düşünüldüğünde deniz düzeyinden 334 metre yüksekliğe erişecek ve dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olacak. Malkara-Çanakkale Otoyolu da güzergahı 40 kilometre kısaltacak.”



ECDADIMIZA HÜRMET, GELECEĞİMİZE ARMAĞAN

Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “1915 Çanakkale Köprü’müz ise ‘en’lerin projesi olarak Lapseki-Gelibolu ortası feribot seferi ile 1.5 saat süren, feribot kuyruğundaki bekleme müddetleriyle uzun saatler alan geçiş müddetini 6 dakikaya indirecek. Atalarımızın kanlarıyla sulanmış Çanakkale Boğazı’na adeta mühür vuracak. Projemiz ‘Ecdanımıza hürmet, geleceğimize armağandır’. Kulelerin kırmızı beyaz rengi de al bayrağımızı temsil ediyor. 1915 Çanakkale Köprüsü; dünyanın en büyük 10 iktisadına girmek için azimle çalışan yeni Türkiye’nin, bu yolda son dönemeçte olduğunun göstergesidir. 18 Mart 1915’te kazanılan Çanakkale Deniz Zaferi’nden bugüne Türkiye’nin aldığı arayı, tüm dünyaya gösterecek bir nişanedir. Pandemiye karşın büyüyen ve ihracatta Cumhuriyet rekoru kıran, yarını değil 2053 vizyonu ile tam bağımsız Türkiye’nin bir mühürüdür” değerlendirmesinde bulundu.

Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır
 
Üst