App Store ve Google Play Store’da en epey indirilen uygulamalar belirli oldu

FelsefeGezgini

Active member
data.ai tarafınca yayınlanan yıllık rapora bakılırsa, global uygulama iktisadı geçen yıl birinci kere yavaşladı ve uygulamalara yapılan tüketici harcamaları yüzde 2 düşüşle 167 milyar dolara geriledi. Buna karşın indirmeler bundan evvelki yıla bakılırsa yüzde 11 artarak, bilhassa gelişmekte olan pazarların tesiriyle uygulamaların benimsenmeye devam ettiğinin olumlu bir göstergesi oldu.

Ancak 4’üncü çeyreğin daha derin bir tahlili, uygulama ekosistemi için tipik olarak bir nimet olan yılın bir periyodunda indirme büyümesinin daha yakın vakitte yavaşladığına işaret ediyor. Yılbaşı döneminin yeni telefonlar ve tüketicilerin yeni uygulama ve oyunları denemeleri için daha fazla boş vakit getirme eğiliminde olması, bu yeni sayıları daha da şaşırtan kılıyor.

Uygulama istihbarat firması Sensor Tower’a goreyse, App Store ve Google Play Store’da taşınabilir uygulamaların benimsenmesi 2022’nin 4’üncü çeyreğinde bundan evvelki yılın birebir periyoduna nazaran yüzde 0,1’lik yavaşça bir düşüşle 35,5 milyar yeni yüklemeye ulaştı.

Analiz kullanıcı bazında; yani bir uygulamanın tıpkı kişi tarafınca farklı aygıtlarda yapılan ek indirmeleri toplamda saymıyor. Ayrıyeten, sırf yeni indirme büyümesini göstermek için uygulamanın bir daha yüklenmesini de saymıyor. Lakin bu sayılar yalnızca varsayımlardan ibaret.

4’üncü çeyrekteki eğilimler yıldan yıla genel indirme büyümesi ölçümlerini aşağı çekmeye yetmese de, görünüşe bakılırsa bu, sakinleşen bir uygulama iktisadının öteki bir sinyali – elbet Covid sırasında çok büyümenin akabinde hala normalleşmekte olan ve uygulama pazarlama harcamalarında da kıymetli bir rol oynayan genel makroekonomik güçlerden etkilenmeye devam eden bir iktisat.

Sensor Tower bilgilerine nazaran en epey indirilen uygulama ve oyunlar ise şöyle:

En epeyce indirilen uygulamalar
En hayli indirilen oyunlar

Ancak burada bir öteki argüman daha var ve o da global uygulama mağazalarında uygulama satışları ve uygulama içi satın alımlar üzerinden yıllardır alınan yüksek fiyatlı kurulların nihayet daha geniş uygulama ekosisteminde gerçekleşen inovasyonu etkilemeye başlamış olması. Şirketler uygulama ve oyunlarını taşınabilir kitleye ulaştırmak için gelirlerinin yüzde 30’una varan bir kısmını paylaşmak zorunda kalıyorsa, iktisadın berbata gitmesi üzere bir fırtınayı atlatmaları daha güç olacaktır.

Ve teşebbüsçüler, pazarın öteki alanları daha az kısıtlayıcı olduğunda, bilhassa taşınabilir aygıtlar için geliştirmeye daha az eğilimli olabilirler. Örneğin kripto ve Web3 etrafındaki gelişmelere bakın – uygulama mağazası yönergeleri ve platformların uygulama içi satın alımlardan kâr etme gereksinimi niçiniyle mobile tam olarak genişleyemediler. Uygulama inovasyonu üzerinde bu kadar baskı varken, indirmelerin ve harcamaların ziyan görmesi şaşırtan değil.

Okumaya devam et...
 
Üst