DoğaHayranı
Active member
Ankara’ya metro muştusu
Ankara Büyükşehir Belediye Lideri Mansur Yavaş’ın seçim vaatleri içinde bulunan Dikimevi-Natoyolu yavaşça Raylı Sistem Projesi için güzergâh ve istasyon yerleşim planlarını içeren projeler resmi yazı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne sunuldu. “Ankara’mızı yıllar daha sonra metroyla buluşturuyoruz” kelamlarıyla toplumsal medya hesapları üzerinden Başkentlileri bilgilendiren Yavaş, “Onay sürecinden daha sonra Sn. Cumhurbaşkanı’nın yatırım programına almasıyla bir arada imal ihalesine çıkacağız” dedi.
Ankara Büyükşehir Belediyesi köprülü kavşaklar, bisiklet yolları ve yeni alınan otobüslerin yanında ulaşımda biroldukça projeyi daha hayata geçiriyor.
Bu kapsamda imaline başlanması hedeflenen Dikimevi-Natoyolu yavaşça Raylı Sistem Projesi için güzergâh ve istasyon yerleşim planlarını içeren projeler görüş almak maksadıyla Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne sunuldu.
YAVAŞ: “ANKARA’MIZI YILLAR daha sonra METROYLA BULUŞTURUYORUZ”
Toplumsal medya hesapları üzerinden yaptığı paylaşımla “Ankara’mızı yıllar daha sonra metroyla buluşturuyoruz” kelamlarıyla Başkentlilere seslenen Büyükşehir Belediye Lideri Mansur Yavaş, metro projesi hakkında şu ayrıntıları paylaştı:
“Mamak’ı AŞTİ-Dikimevi içindeki ANKARAY’a bağlayacak Dikimevi-Natoyolu metro projemizi tamamlayarak bugün prestijiyle Ulaştırma Bakanlığına sunduk. Onay sürecinden daha sonra Sn. Cumhurbaşkanı’nın yatırım programına almasıyla bir arada imal ihalesine çıkacağız.”
Büsbütün yeraltından yapılacak olan metro sınırının projelerinin Bakanlık tarafınca onaylanmasını takiben Ankara Büyükşehir Belediyesinden proje için Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığına yatırım başvurusu yapılacak. Yatırım müracaatının onaylanmasının çabucak akabinde ise üretim ihalesine çıkılacak.
8 FARKLI İSTASYONDAN OLUŞMASI PLANLANIYOR
Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi (AŞTİ) ile Dikimevi içinde çalışan ANKARAY sınırına entegre edilecek olan Dikimevi-Natoyolu sınırının uzunluğu 7,4 kilometre olacak.
Sınır Abidinpaşa, Aşık Veysel, Tuzluçayır, General Zeki Doğan, Fahri Korutürk, Cengizhan, Akşemsettin ve Natoyolu isimleriyle 8 farklı istasyondan oluşacak. 2026 yılı için tepe saatlerde tek tarafta 10.874 yolcunun seyahat edeceği varsayım edilen raylı sistem çizgisini 2050 yılı için günde 691,528 yolcunun kullanacağı öngörülüyor.
Ankara Büyükşehir Belediyesi, Kızılay-Dikmen Metro Çizgisi için de proje ihalesine çıkılmadan evvelki son çalışmalarını sürdürüyor.
Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır
Ankara Büyükşehir Belediye Lideri Mansur Yavaş’ın seçim vaatleri içinde bulunan Dikimevi-Natoyolu yavaşça Raylı Sistem Projesi için güzergâh ve istasyon yerleşim planlarını içeren projeler resmi yazı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne sunuldu. “Ankara’mızı yıllar daha sonra metroyla buluşturuyoruz” kelamlarıyla toplumsal medya hesapları üzerinden Başkentlileri bilgilendiren Yavaş, “Onay sürecinden daha sonra Sn. Cumhurbaşkanı’nın yatırım programına almasıyla bir arada imal ihalesine çıkacağız” dedi.
Ankara Büyükşehir Belediyesi köprülü kavşaklar, bisiklet yolları ve yeni alınan otobüslerin yanında ulaşımda biroldukça projeyi daha hayata geçiriyor.
Bu kapsamda imaline başlanması hedeflenen Dikimevi-Natoyolu yavaşça Raylı Sistem Projesi için güzergâh ve istasyon yerleşim planlarını içeren projeler görüş almak maksadıyla Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne sunuldu.
YAVAŞ: “ANKARA’MIZI YILLAR daha sonra METROYLA BULUŞTURUYORUZ”
Toplumsal medya hesapları üzerinden yaptığı paylaşımla “Ankara’mızı yıllar daha sonra metroyla buluşturuyoruz” kelamlarıyla Başkentlilere seslenen Büyükşehir Belediye Lideri Mansur Yavaş, metro projesi hakkında şu ayrıntıları paylaştı:
“Mamak’ı AŞTİ-Dikimevi içindeki ANKARAY’a bağlayacak Dikimevi-Natoyolu metro projemizi tamamlayarak bugün prestijiyle Ulaştırma Bakanlığına sunduk. Onay sürecinden daha sonra Sn. Cumhurbaşkanı’nın yatırım programına almasıyla bir arada imal ihalesine çıkacağız.”
Büsbütün yeraltından yapılacak olan metro sınırının projelerinin Bakanlık tarafınca onaylanmasını takiben Ankara Büyükşehir Belediyesinden proje için Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığına yatırım başvurusu yapılacak. Yatırım müracaatının onaylanmasının çabucak akabinde ise üretim ihalesine çıkılacak.
8 FARKLI İSTASYONDAN OLUŞMASI PLANLANIYOR
Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi (AŞTİ) ile Dikimevi içinde çalışan ANKARAY sınırına entegre edilecek olan Dikimevi-Natoyolu sınırının uzunluğu 7,4 kilometre olacak.
Sınır Abidinpaşa, Aşık Veysel, Tuzluçayır, General Zeki Doğan, Fahri Korutürk, Cengizhan, Akşemsettin ve Natoyolu isimleriyle 8 farklı istasyondan oluşacak. 2026 yılı için tepe saatlerde tek tarafta 10.874 yolcunun seyahat edeceği varsayım edilen raylı sistem çizgisini 2050 yılı için günde 691,528 yolcunun kullanacağı öngörülüyor.
Ankara Büyükşehir Belediyesi, Kızılay-Dikmen Metro Çizgisi için de proje ihalesine çıkılmadan evvelki son çalışmalarını sürdürüyor.
Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır