2022 yılının birinci dört ayında öğretmen eğitiminde yüzde 213’lük artış

DoğaHayranı

Active member
2022 yılının birinci dört ayında öğretmen eğitiminde yüzde 213’lük artış
Öğretmenlerin mesleksel gelişimlerine dayanak olmak maksadıyla 2022 yılında Ulusal Eğitim Bakanlığınca (MEB) seferberlik başlatıldı.

MEB’den yapılan açıklamaya bakılırsa, bu kapsamda birinci adım, ÖBA (Öğretmen Bilişim Ağı) dijital platformunun oluşturulmasıyla atıldı ve ÖBA 24 Ocak-4 Şubat tarihleri içindeki yarıyıl tatilinde kullanıma açıldı. Öğretmemelere sunulan eğitim seçenekleri de artırıldı. Birinci defa okul temelli mesleksel gelişim eğitimleri uygulanmaya başlandı. Düzenlenen eğitimlere 2021 yılının birinci dört ayında 780 bin 482 öğretmen katılmışken bu sayı 2022 yılının birinci dört ayında, %213’lük artışla 2 milyon 439 bin 223’e yükseldi.

11-15 Nisan 2022 tarihleri içindeki orta tatilde ÖBA üzerinden uzaktan eğitimle sunulan mesleksel çalışmalara ise 1 milyon 404 bin 338 öğretmen katıldı.

Eğitime katılan öğretmenlerin %54’ü öğretmenlik genel alan bilgisi kapsamında eğitim alırken bunu %23 ile şahsi gelişim ve %13 ile öğretmenlik özel alan bilgisi kapsamında düzenlenen eğitimler takip etti.

Öğretmen başına eğitim 38 saate yükseldi

MEB tarafınca düzenlenen mesleksel gelişim eğitimlerinde 2021 yılının birinci dört ayında öğretmen başına 22 saatlik eğitim düşerken 2022 yılının birinci üç ayında bu sayı, %73 artarak 38 saate yükseldi.

Eğitim alan okul yönetici sayısı %75 arttı

Bakanlık, Okul yöneticilerinin eğitimlerine de özel ilgi gösteriyor. Her bir okul iklimini müspet bir biçimde güçlendirmek için okul yöneticilerine mesleksel gelişimden şahsi gelişime, fazlaca geniş bir yelpazede eğitim imkânı sunuluyor. Bu kapsamda 2021 yılının birinci dört ayında 102 bin 716 okul yöneticisi eğitimlerden yararlanırken bu sayı 2022 yılının birinci dört ayında %75 artarak 179 bin 580’e yükseldi.

Öğretmen başına eğitim gayesi 120 saate yükseldi

Mevzu ile ilgili bir kıymetlendirme yapan Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer şunları söylemiş oldu: “Bu devir odaklandığımız temel bahislerin başında öğretmenlerimizin mesleksel ve şahsi gelişimlerinin desteklenmesi yer almaktadır. Bu kapsamda epeyce boyutlu adım atıyoruz ve bu adımların sonuçlara olumlu yansımasını görmekten memnunluk duyuyoruz. 2021 yılında düzenlediğimiz eğitimlere katılan öğretmen sayımız, 2020 yılına göre %163 artarak yaklaşık 2,9 milyona ulaşmış ve bu biçimdece son on yılın en yüksek kişi başı eğitim saatine ulaşmıştık. 2022 yılında öğretmenlerimizin uzaktan eğitimde eğitim seçeneklerini zenginleştirmek için Öğretmen Bilişim Ağı’nı (ÖBA) kurduk ve bu dijital platformu birinci defa, 24 Ocak-4 Şubat 2022 tarihleri içindeki iki haftalık yarıyıl tatilinde kullanmaya başladık. Öğretmenlerimizin eğitim seçeneklerini artırdığımızda öğretmenlerimizin eğitim taleplerinin arttığını görüyoruz. Bu talep artışı, sayılara da yansıyor. Örneğin 2021 yılının birinci dört ayında eğitimlere 780 bin 482 öğretmen katılmışken bu sayı, 2022 yılının birinci dört ayında %213’lük artışla 2 milyon 439 bin 223’e yükseldi. Bu artış, öğretmen başına düşen ortalama eğitim saatinin de yükselmesini sağladı. 2022 yılı sonuna kadar öğretmen başına ortalama eğitim saatinin en az 120 olmasını hedefliyoruz. Eğitim seçenekleri arttıkça bu sayının epeyce daha yükseleceğine inanıyorum.”

Birinci sefer okul temelli mesleksel gelişim programı uygulanıyor

2022 yılında en değerli değişikliğin okul temelli mesleksel gelişim programı olduğunu belirten Özer, şunları söylemiş oldu: “Artık okullarımız muhtaçlık duydukları eğitimleri kendileri belirliyor ve biz de gerekli bütçeyi okullarımıza gönderiyoruz. Bu program birinci kere uygulanıyor. 2022 yılında öğretmenlerimizin mesleksel ve şahsi gelişimleri ile ilgili tüm eğitim taleplerini bu program ile destekleyebileceğiz. Bunun için kullanacağımız bütçeyi 2021 yılına bakılırsa 35 kat artırdık. Bu süreçleri muvaffakiyet ile yürüten tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.”

Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır
 
Üst