DoğaHayranı
Active member
Pirelli yenilenen Scorpion lastik serisini tanıttı
Pirelli, dünyanın en tanınan araç segmenti olacağı öngörülen SUV’lara (Sportif Arazi Araçları) özel yeni Scorpion lastik serisini tanıttı. Yeni seri, 35 yıldan uzun müddettir SUV pazarında uzmanlaşan ailenin, premium modellere yönelik ‘terzi işi’ dizaynlı ve farklı mevsimlere özel lastiklerle büsbütün yenilenmesini temsil ediyor. Yeni Scorpion, çağdaş SUV’ların daha fazla tartı, yüksek tartı merkezi ve eşsiz mekanik ve sürüş dinamikleri üzere temel özelliklerine karşılık vermek için özel olarak geliştirildi.SUV’ları daha klasik araba dizaynlarından farklılaştıran bu özellikler, yüksek kaliteli ve özel dizaynlı lastikler gerektiriyor. Yeni Scorpion lastik serisi bu muhtaçlığa cevap vererek Pirelli’nin bir süre evvel yeni Cinturato ile sunduğu bir hayli teknolojik inovasyonu bu araçların özellikleriyle uyumlu adaptasyon ve teknolojilerle SUV dünyasına taşıyor. Sonuçta ortaya çıkan Scorpion lastik serisi, mevcut en çağdaş teknolojilerle ‘yeşil’ motorlu versiyonlar da dahil olmak üzere günümüz araçlarının performansına daha düzgün adapte olabiliyor. Scorpion serisi, tüm Pirelli portföyünde elektrikli yahut şarj edilebilir hibrit arabalar için en çok sayıda homologasyonu içeriyor. Evvelki jenerasyonla başlayan bu süreç, bugün en yeni eserlerle devam ediyor. Bu lastikler, yanaklarındaki ‘Elect’ işaretiyle tanınıyor. Pirelli’nin en yeni lastik yelpazesiyle sunduğu ileri teknolojiler içinde isteğe bağlı seçenekler de yer alıyor. Pirelli Gürültü Engelleme Sistemi (PNCS) araç ortasında algılanan yol gürültüsünü azaltmaya, Run Flat ve Seal Inside ise lastik delinse bile şoförlerin yola devam etmelerine yardımcı oluyor. Yaz Scorpion, Scorpion All Season SF2 ve yeni Scorpion Winter 2 ile güncellenen serinin teknik özellikleri bugün online olarak gerçekleştirilen bir memleketler arası basın toplantısında Pirelli’nin Avrupa’dan Sorumlu Lider Yardımcısı Francesco Sala, Avrupa Satış Yöneticisi Aldo Nicotera ve Eser Geliştirme Yöneticisi Paolo Brivio tarafınca sunuldu.
Etraf dostu tasarım
Pirelli’nin yeni Scorpion serisini geliştirirken uyguladığı ‘Çevre Dostu’ tasarım yaklaşımıyla düşük çevresel tesirin (azaltılan dönme direnci, düşürülen yol gürültüsü ve daha yüksek kilometre performansı yardımıyla) muhtemel en düzgün performans ve güvenlikle birlikte sunulması hedefleniyor. Bu hedefle, geliştirme sürecinde yenilikçi gereçler ve en ileri teknolojili modelleme kullanılarak daha kısa frenleme aralıkları, daha yüksek kavrama, daha uygun araç istikrarı ve daha düşük suda kızaklama riski elde ediliyor.Yeni Scorpion, yakıt tüketimini (veya elektrikli arabalarda batarya tüketimini) azaltma konusunda da daha verimli. Yeni lastiğin evvelki jenerasyona kıyasla daha sessiz ve daha uzun ömürlü olması da sürdürülebilirliğe katkıda bulunuyor. Bu iyileştirmeler, lastiğin yapısında yeni gereçler ve sırt hamurları kullanılması ve daha uzun ömürlü performans sunan yenilikçi sırt desenlerinin geliştirilmesi yardımıyla mümkün oldu. Çevre dostu yaklaşım doğrultusunda lastiğin yapısı, ani dönüşler yahut frenleme üzere acil hareketler sırasında SUV’ların dinamiklerine ve tartısına cevap vermek ve bu biçimdece daha fazla denetim sağlamak için güçlendirildi. Yeni Scorpion ayrıca lastiklere aktarılan önemli yüklerle başa çıkarak istikrarlı ve denetim edilebilir dinamik bir reaksiyon vermek için basıncın ayak izi genelinde yanlışsız biçimde dağıtılmasını garanti ediyor.Yeni Scorpion serisinin tamamının, yüzde 50’den çoksı en yeni elektrikli araçlar için olmak üzere 400’den çok özgün ekipman homologasyonu alması hedefleniyor.
TÜV Dokümanlı performans
Scorpion ailesinin yeni lastikleri, her tıp farklı sürüş şartında pazarın en güzelleri içinde yer alıyor. Önde gelen Alman belgelendirme kuruluşu TÜV SÜD, gerçekleştirdiği testler kararı yeni lastiği itibarlı Performans İşaretine layık buldu.
Yeni Scorpion : Sürdürülebilir mobiliteyi destekleyen inançlı ve sessiz bir yaz lastiği
Pirelli Scorpion yaz lastiginin son versiyonunun yeni asimetrik deseni; sırt hamuru kuvvetinin, uzunlamasına ve yanal kanalların formunun geliştirilmesi yardımıyla evvelki esere kıyasla hem kuru birebir vakitte ıslak tabanda daha düzgün frenleme sağlıyor.Profile özel bir kavis verilmesi yardımıyla elde edilen yeni lastik sırtının daha istikrarlı ayak izi ile birlikte sırtın ve hamurun kuvveti, dönme direncinin düşürülmesini ve yakıt yahut batarya tüketiminin azalmasını sağlıyor. Tüm farklı ebatlı Scorpion lastikler, dönme direnci alanında Avrupa lastik etiketinin A yahut B klasmanında yer alıyor. Yeni Scorpion lastiklerin dizaynında güvenlik de ana odak noktalarından birini oluşturuyor. Kuru ve ıslak yerde frenleme, sırt kuvvetinin yanı sıra blokların ve hamurun yenilikçi tasarımı yardımıyla önceki Scorpion Verde lastiklere kıyasla yüzde 7 oranında güzelleştirildi.
Tüm Scorpion lastikler, ıslak yerde frenleme alanında Avrupa lastik etiketinin A yahut B klasmanında yer alıyor
Yeni Scorpion lastiklerin hamuru, içerdiği yeni kuşak bir sentetik kauçukla düşük dönme direnci, ıslak tabanda harika frenleme performansı ve eser ömrü boyunca dişlerin eşit aşınması üzere özellikler sunuyor. Yeni Scorpion lastiğin hamuru, yeni Cinturato P7 lastiklerde aslına bakarsan uygulanan teknik bilgi birikiminden yararlanırken SUV’ların özel taleplerine cevap vermek için kuvvetlendirildi. Hamur; silika, kavramayı artıran spesifik reçineler ve silikanın kendisiyle etkileşimini düzgünleştiren yenilikçi elastomerler olan özel polimerlerle zenginleştirildi. Bu polimerler, çalışma sıcaklıklarına nazaran kendilerini değiştirebilme özelliğine sahip. Sonuç olarak, yeni hamurun bir çeşit ‘mekanik zekaya’ (silika parçacıklarının daha yeterli dağıtılması ve ortalarındaki etkileşimin artırılması yardımıyla) sahip olması, davranışını sürüş şartlarına ve sıcaklıklara nazaran değiştirebilmesi ve şoföre hayli geniş bir kullanım aralığı sunması manasına geliyor. Pirelli’nin motor sporlarından elde ettiği patentli bir müddetç kullanılarak geliştiren yenilikçi Scorpion hamuru ile bileşenlerin bütünlüğü en üst seviyeye çıkarıldı. Ayrıyeten lastiğin, bilhassa sürüş şartlarının kritik kıymet taşıdığı ıslak yer dahil farklı yol yüzeylerinde performansını daha uzun mühlet müdafaası sağlandı. Bu yeni yaz lastiği Avrupa’da 18 – 21 inç ortası 26 ebatta sunuluyor. Bu lastikler şimdiden yüzde 75’inden çoksı elektrikli araçlar için olmak üzere 48 homologasyona sahip. Yeni Scorpion hem de hayli sessiz ve Avrupa lastik etiketine nazaran evvelki kuşak lastiğe kıyasla üç desibele kadar daha az gürültü yayıyor. Bu pahalar, en yeni Scorpion lastiğin önemli çevresel yararlar sağladığını da gösteriyor.
Scorpion All Season SF2: Güçlendirilmiş bloklu, uyumlu sırt deseni
Yeni Scorpion All Season SF2, kış lastiği yönetmeliğine uymayı dilek eden fakat her mevsim lastik değiştirmekle uğraşmak istemeyen şahısları hedefliyor. Lansman kademesinde 17 – 21 inç ortası 33 ebatta sunulan lastiğin yanağındaki Üç Doruklu Dağ Kar Tanesi (3PMSF) işareti ve M+S sembolleri, kış şartlarında bile eksiksiz performans sergilediğini belgeliyor. 3PMSF işaretli lastikler, kış lastiği yönetmeliklerine uygunluğun göstergesi olarak Avrupa mevzuatı kapsamında bulunuyor.Cinturato lastiklerden ilham alan bir hamur ve sırt deseniyle geliştirilen Scorpion AllSeason SF2, SUV’ların spesifik taleplerine karşılık veren birtakım eşsiz özellikler içeriyor. ScorpionAll Season SF2 dört mevsim lastiklerin istikametli sırt deseninde karı tutan (karlı yerlerde araç denetimini iyileştiren) V biçimli kanallar yer alıyor. Bu kanallar ayrıyeten ıslak yollarda suyun tahliyesine ve apansız ortaya çıkabilecek suda kızaklamaları önlemeye yardımcı oluyor. Sırttaki kılcal kanallar, kışın ve soğuk havalarda karlı tabanda frenlemeyi uygunlaştırmak için açık kalırken kuru yahut ıslak tabanlarda frenleme sırasında kapanarak blokların kuvvetini artırıyor ve daha fazla kavrama sağlıyor. 3 boyutlu kılcal kanal teknolojisiyle mümkün olan bu adaptasyon kabiliyeti, kış sırt deseninin otomatik olarak yaz desenine dönüşmesi, ötürüsıyla tüm kuru ve ıslak şartlarda aracın daha güzel denetim edilebilmesi manasına geliyor. Yanal kanalların tasarımı, ortadaki daima kanalla bir arada yağmur yağdığında suyun verimli bir biçimde tahliye edilmesini sağlayarak güvenliği ve suda kızaklama performansını artırıyor.
SUV’ların sürüş dinamiklerine ve yüklerine cevap vermek maksadıyla sırtta (Cinturato All SeasonSF2 lastiklere kıyasla daha büyük) güçlendirilmiş bloklar yer alıyor. Sırt deseninin geometrisi de bu bloklarla yol gürültüsünün azaltılmasını sağlıyor.
Scorpion All Season SF2 dört mevsim lastiklerin sırt hamuru, soğuk ve ıslak şartlarda yumuşak ve uyumlu, kuru şartlarda ise güçlü ve kararlı olmak üzere iki maksada hizmet ediyor. Bu fonksiyonlar, silika parçacıklarına bağlı polimerler içeren hamurun yenilikçi bileşenleri yardımıyla gerçekleşiyor. bu biçimdece, soğuk havalarda aktif performansın yanı sıra düşük dönme direnci sağlanarak daha düşük yakıt tüketimi yahut daha uzun batarya ömrü elde ediliyor. Tüm farklı ebatlı Scorpion AllSeason SF2 lastikler (‘run flat’ teknolojili olanlar hariç), evvelki versiyona nazaran bir gelişme olarak dönme direnci alanında Avrupa lastik etiketinin A yahut B klasmanında yer alıyor. Kuvveti artırılan hamur önceki Scorpion’a kıyasla daha geniş bir sıcaklık aralığında çalışabiliyor. Bu özellik, dişlerin daha az aşınması ve kullanım ömrü boyunca lastikten daha düzgün performans ve daha yüksek kilometre elde edilmesi manasına geliyor ki bunların tümü etraf için uygun haberler.
Scorpion Winter 2 : Değişken kılcal kanallı yeni kış lastiği
SUV’lara yönelik yeni kış lastiği karlı, ıslak yahut kaygan tabanlardan soğuk havalarda kuru yollara kadar her çeşit kış şartında güvenliğe odaklanıyor. Yeni Cinturato kış lastiğinin öncülük ettiği inovasyonlar, değişken geometrili kılcal kanallar içeren bir sırtla SUV dünyasına taşınıyor. Bu kılcal kanallar, 3 boyutlu yapıları yardımıyla sırtın aşınma durumuna göre hal değiştirip çizgiselden zikzak (sinüzoidal) bir desene dönüşerek yüzey alanlarını ve etkinliklerini artırıyor. Bu teknoloji Scorpion Winter 2 lastiklerin, aşınsalar bile karlı, ıslak yahut kuru tabanlarda performansını sürdürmesini sağlıyor. Yaklaşık 51 metre uzunluğundaki kılcal kanallar, karlı tabanda kavramayı artırıyor. Bunun manası, kullanım alanının evvelki Scorpion Winter lastiklere kıyasla yüzde 20 oranında artması. Sırt blokları ayrıyeten güçlendirilmiş ve Cinturato’ya nazaran daha büyük olduğu için çağdaş SUV’ların tüm taleplerini karşılıyor ve daha yüksek kavrama sunuyor. Bunun kararında hem karlı tıpkı vakitte ıslak yerlerde kusursuz frenleme ve sürüş performansı elde ediliyor. Scorpion Winter 2 kış lastiklerinin olağanüstü hamuru, evvelki esere kıyasla yağmurda ve karda performansı artırabilen yenilikçi bir sıvı polimer sistemi kullanılarak geliştirildi. Şirketin motor sporları alanındaki tecrübesinden elde edilen Pirelli patentli bir müddetcin de kullanılması yardımıyla hamurun tüm bileşenlerinin bütünleştirilmesi, ötürüsıyla lastiğin karlı ve ıslak tabanlarda daha uzun müddet performans göstermesi ve ömrünün uzatılması sağlanıyor.
Scorpion : 35 yılı aşkın daima evrim
Pirelli, asfalttan kuma kadar epeyce değişik yerlerde performansı azamiye çıkarabilen ilk Scorpion lastiği 1986 yılında üretti. Suudi Arabistan hükümeti tarafınca ısmarlanan yenilikçi Lamborghini LM002 için tasarlanan lastik, bu sıradışı 4×4’ün hem asfaltta birebir vakitte kum yahut toprak yollarda güç, hızlanma, azami sürat ve yol tutuşu üzere üstün özelliklerine cevap vermek zorundaydı. Bu niçinlerle, lastik hem tipik sürüş şartlarında birebir vakitte inikken çöl kumları üstündeki performansını artırmak için yanal ‘kanatlarla’ donatıldı. Sonuçta harika tutuş ve üstün denetim elde edildi. İlk Scorpion nesli ayrıyeten yoldan kaynaklı titreşimleri en aza indirmek ve darbe direncini artırmak, bir yandan da ani hareketlere süratle reaksiyon vermek için sağlam ve esnek konstrüksiyonlu sıfır derece naylon çelik bir kayış içeriyordu.Pirelli’nin 4×4 uzmanı Scorpion lastikleri, 35 yıldan uzun müddettir güvenlik, performans ve dayanıklılık olmak üzere üç bilhassa öne çıkıyor. Seri, büyük araba üreticilerinin performans beklentileri ve güçlü talepleri doğrultusunda 2000’li senelerda giderek daha çevreci teknolojilerle güncellendi. Sonuçta gerçek manada eksiksiz bir seri ortaya açıktı. Güçlü yerlerden karma arazi ve yol şartlarına, ayrıyeten bilhassa kar ve buz olmak üzere yola daha odaklı tahlillere kadar her duruma uygun Scorpion lastikler geliştirildi. Pirelli’nin Scorpion markası artık motokrostan dağ bisikletlerine kadar en uzmanlık gerektiren uygulamalar için geliştirilen özel eserleri içeren Motosiklet ve Bisiklet serileri de dahil olmak üzere her çeşit şartta performansla eş manalı.
Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır
Pirelli, dünyanın en tanınan araç segmenti olacağı öngörülen SUV’lara (Sportif Arazi Araçları) özel yeni Scorpion lastik serisini tanıttı. Yeni seri, 35 yıldan uzun müddettir SUV pazarında uzmanlaşan ailenin, premium modellere yönelik ‘terzi işi’ dizaynlı ve farklı mevsimlere özel lastiklerle büsbütün yenilenmesini temsil ediyor. Yeni Scorpion, çağdaş SUV’ların daha fazla tartı, yüksek tartı merkezi ve eşsiz mekanik ve sürüş dinamikleri üzere temel özelliklerine karşılık vermek için özel olarak geliştirildi.SUV’ları daha klasik araba dizaynlarından farklılaştıran bu özellikler, yüksek kaliteli ve özel dizaynlı lastikler gerektiriyor. Yeni Scorpion lastik serisi bu muhtaçlığa cevap vererek Pirelli’nin bir süre evvel yeni Cinturato ile sunduğu bir hayli teknolojik inovasyonu bu araçların özellikleriyle uyumlu adaptasyon ve teknolojilerle SUV dünyasına taşıyor. Sonuçta ortaya çıkan Scorpion lastik serisi, mevcut en çağdaş teknolojilerle ‘yeşil’ motorlu versiyonlar da dahil olmak üzere günümüz araçlarının performansına daha düzgün adapte olabiliyor. Scorpion serisi, tüm Pirelli portföyünde elektrikli yahut şarj edilebilir hibrit arabalar için en çok sayıda homologasyonu içeriyor. Evvelki jenerasyonla başlayan bu süreç, bugün en yeni eserlerle devam ediyor. Bu lastikler, yanaklarındaki ‘Elect’ işaretiyle tanınıyor. Pirelli’nin en yeni lastik yelpazesiyle sunduğu ileri teknolojiler içinde isteğe bağlı seçenekler de yer alıyor. Pirelli Gürültü Engelleme Sistemi (PNCS) araç ortasında algılanan yol gürültüsünü azaltmaya, Run Flat ve Seal Inside ise lastik delinse bile şoförlerin yola devam etmelerine yardımcı oluyor. Yaz Scorpion, Scorpion All Season SF2 ve yeni Scorpion Winter 2 ile güncellenen serinin teknik özellikleri bugün online olarak gerçekleştirilen bir memleketler arası basın toplantısında Pirelli’nin Avrupa’dan Sorumlu Lider Yardımcısı Francesco Sala, Avrupa Satış Yöneticisi Aldo Nicotera ve Eser Geliştirme Yöneticisi Paolo Brivio tarafınca sunuldu.
Etraf dostu tasarım
Pirelli’nin yeni Scorpion serisini geliştirirken uyguladığı ‘Çevre Dostu’ tasarım yaklaşımıyla düşük çevresel tesirin (azaltılan dönme direnci, düşürülen yol gürültüsü ve daha yüksek kilometre performansı yardımıyla) muhtemel en düzgün performans ve güvenlikle birlikte sunulması hedefleniyor. Bu hedefle, geliştirme sürecinde yenilikçi gereçler ve en ileri teknolojili modelleme kullanılarak daha kısa frenleme aralıkları, daha yüksek kavrama, daha uygun araç istikrarı ve daha düşük suda kızaklama riski elde ediliyor.Yeni Scorpion, yakıt tüketimini (veya elektrikli arabalarda batarya tüketimini) azaltma konusunda da daha verimli. Yeni lastiğin evvelki jenerasyona kıyasla daha sessiz ve daha uzun ömürlü olması da sürdürülebilirliğe katkıda bulunuyor. Bu iyileştirmeler, lastiğin yapısında yeni gereçler ve sırt hamurları kullanılması ve daha uzun ömürlü performans sunan yenilikçi sırt desenlerinin geliştirilmesi yardımıyla mümkün oldu. Çevre dostu yaklaşım doğrultusunda lastiğin yapısı, ani dönüşler yahut frenleme üzere acil hareketler sırasında SUV’ların dinamiklerine ve tartısına cevap vermek ve bu biçimdece daha fazla denetim sağlamak için güçlendirildi. Yeni Scorpion ayrıca lastiklere aktarılan önemli yüklerle başa çıkarak istikrarlı ve denetim edilebilir dinamik bir reaksiyon vermek için basıncın ayak izi genelinde yanlışsız biçimde dağıtılmasını garanti ediyor.Yeni Scorpion serisinin tamamının, yüzde 50’den çoksı en yeni elektrikli araçlar için olmak üzere 400’den çok özgün ekipman homologasyonu alması hedefleniyor.
TÜV Dokümanlı performans
Scorpion ailesinin yeni lastikleri, her tıp farklı sürüş şartında pazarın en güzelleri içinde yer alıyor. Önde gelen Alman belgelendirme kuruluşu TÜV SÜD, gerçekleştirdiği testler kararı yeni lastiği itibarlı Performans İşaretine layık buldu.
Yeni Scorpion : Sürdürülebilir mobiliteyi destekleyen inançlı ve sessiz bir yaz lastiği
Pirelli Scorpion yaz lastiginin son versiyonunun yeni asimetrik deseni; sırt hamuru kuvvetinin, uzunlamasına ve yanal kanalların formunun geliştirilmesi yardımıyla evvelki esere kıyasla hem kuru birebir vakitte ıslak tabanda daha düzgün frenleme sağlıyor.Profile özel bir kavis verilmesi yardımıyla elde edilen yeni lastik sırtının daha istikrarlı ayak izi ile birlikte sırtın ve hamurun kuvveti, dönme direncinin düşürülmesini ve yakıt yahut batarya tüketiminin azalmasını sağlıyor. Tüm farklı ebatlı Scorpion lastikler, dönme direnci alanında Avrupa lastik etiketinin A yahut B klasmanında yer alıyor. Yeni Scorpion lastiklerin dizaynında güvenlik de ana odak noktalarından birini oluşturuyor. Kuru ve ıslak yerde frenleme, sırt kuvvetinin yanı sıra blokların ve hamurun yenilikçi tasarımı yardımıyla önceki Scorpion Verde lastiklere kıyasla yüzde 7 oranında güzelleştirildi.
Tüm Scorpion lastikler, ıslak yerde frenleme alanında Avrupa lastik etiketinin A yahut B klasmanında yer alıyor
Yeni Scorpion lastiklerin hamuru, içerdiği yeni kuşak bir sentetik kauçukla düşük dönme direnci, ıslak tabanda harika frenleme performansı ve eser ömrü boyunca dişlerin eşit aşınması üzere özellikler sunuyor. Yeni Scorpion lastiğin hamuru, yeni Cinturato P7 lastiklerde aslına bakarsan uygulanan teknik bilgi birikiminden yararlanırken SUV’ların özel taleplerine cevap vermek için kuvvetlendirildi. Hamur; silika, kavramayı artıran spesifik reçineler ve silikanın kendisiyle etkileşimini düzgünleştiren yenilikçi elastomerler olan özel polimerlerle zenginleştirildi. Bu polimerler, çalışma sıcaklıklarına nazaran kendilerini değiştirebilme özelliğine sahip. Sonuç olarak, yeni hamurun bir çeşit ‘mekanik zekaya’ (silika parçacıklarının daha yeterli dağıtılması ve ortalarındaki etkileşimin artırılması yardımıyla) sahip olması, davranışını sürüş şartlarına ve sıcaklıklara nazaran değiştirebilmesi ve şoföre hayli geniş bir kullanım aralığı sunması manasına geliyor. Pirelli’nin motor sporlarından elde ettiği patentli bir müddetç kullanılarak geliştiren yenilikçi Scorpion hamuru ile bileşenlerin bütünlüğü en üst seviyeye çıkarıldı. Ayrıyeten lastiğin, bilhassa sürüş şartlarının kritik kıymet taşıdığı ıslak yer dahil farklı yol yüzeylerinde performansını daha uzun mühlet müdafaası sağlandı. Bu yeni yaz lastiği Avrupa’da 18 – 21 inç ortası 26 ebatta sunuluyor. Bu lastikler şimdiden yüzde 75’inden çoksı elektrikli araçlar için olmak üzere 48 homologasyona sahip. Yeni Scorpion hem de hayli sessiz ve Avrupa lastik etiketine nazaran evvelki kuşak lastiğe kıyasla üç desibele kadar daha az gürültü yayıyor. Bu pahalar, en yeni Scorpion lastiğin önemli çevresel yararlar sağladığını da gösteriyor.
Scorpion All Season SF2: Güçlendirilmiş bloklu, uyumlu sırt deseni
Yeni Scorpion All Season SF2, kış lastiği yönetmeliğine uymayı dilek eden fakat her mevsim lastik değiştirmekle uğraşmak istemeyen şahısları hedefliyor. Lansman kademesinde 17 – 21 inç ortası 33 ebatta sunulan lastiğin yanağındaki Üç Doruklu Dağ Kar Tanesi (3PMSF) işareti ve M+S sembolleri, kış şartlarında bile eksiksiz performans sergilediğini belgeliyor. 3PMSF işaretli lastikler, kış lastiği yönetmeliklerine uygunluğun göstergesi olarak Avrupa mevzuatı kapsamında bulunuyor.Cinturato lastiklerden ilham alan bir hamur ve sırt deseniyle geliştirilen Scorpion AllSeason SF2, SUV’ların spesifik taleplerine karşılık veren birtakım eşsiz özellikler içeriyor. ScorpionAll Season SF2 dört mevsim lastiklerin istikametli sırt deseninde karı tutan (karlı yerlerde araç denetimini iyileştiren) V biçimli kanallar yer alıyor. Bu kanallar ayrıyeten ıslak yollarda suyun tahliyesine ve apansız ortaya çıkabilecek suda kızaklamaları önlemeye yardımcı oluyor. Sırttaki kılcal kanallar, kışın ve soğuk havalarda karlı tabanda frenlemeyi uygunlaştırmak için açık kalırken kuru yahut ıslak tabanlarda frenleme sırasında kapanarak blokların kuvvetini artırıyor ve daha fazla kavrama sağlıyor. 3 boyutlu kılcal kanal teknolojisiyle mümkün olan bu adaptasyon kabiliyeti, kış sırt deseninin otomatik olarak yaz desenine dönüşmesi, ötürüsıyla tüm kuru ve ıslak şartlarda aracın daha güzel denetim edilebilmesi manasına geliyor. Yanal kanalların tasarımı, ortadaki daima kanalla bir arada yağmur yağdığında suyun verimli bir biçimde tahliye edilmesini sağlayarak güvenliği ve suda kızaklama performansını artırıyor.
SUV’ların sürüş dinamiklerine ve yüklerine cevap vermek maksadıyla sırtta (Cinturato All SeasonSF2 lastiklere kıyasla daha büyük) güçlendirilmiş bloklar yer alıyor. Sırt deseninin geometrisi de bu bloklarla yol gürültüsünün azaltılmasını sağlıyor.
Scorpion All Season SF2 dört mevsim lastiklerin sırt hamuru, soğuk ve ıslak şartlarda yumuşak ve uyumlu, kuru şartlarda ise güçlü ve kararlı olmak üzere iki maksada hizmet ediyor. Bu fonksiyonlar, silika parçacıklarına bağlı polimerler içeren hamurun yenilikçi bileşenleri yardımıyla gerçekleşiyor. bu biçimdece, soğuk havalarda aktif performansın yanı sıra düşük dönme direnci sağlanarak daha düşük yakıt tüketimi yahut daha uzun batarya ömrü elde ediliyor. Tüm farklı ebatlı Scorpion AllSeason SF2 lastikler (‘run flat’ teknolojili olanlar hariç), evvelki versiyona nazaran bir gelişme olarak dönme direnci alanında Avrupa lastik etiketinin A yahut B klasmanında yer alıyor. Kuvveti artırılan hamur önceki Scorpion’a kıyasla daha geniş bir sıcaklık aralığında çalışabiliyor. Bu özellik, dişlerin daha az aşınması ve kullanım ömrü boyunca lastikten daha düzgün performans ve daha yüksek kilometre elde edilmesi manasına geliyor ki bunların tümü etraf için uygun haberler.
Scorpion Winter 2 : Değişken kılcal kanallı yeni kış lastiği
SUV’lara yönelik yeni kış lastiği karlı, ıslak yahut kaygan tabanlardan soğuk havalarda kuru yollara kadar her çeşit kış şartında güvenliğe odaklanıyor. Yeni Cinturato kış lastiğinin öncülük ettiği inovasyonlar, değişken geometrili kılcal kanallar içeren bir sırtla SUV dünyasına taşınıyor. Bu kılcal kanallar, 3 boyutlu yapıları yardımıyla sırtın aşınma durumuna göre hal değiştirip çizgiselden zikzak (sinüzoidal) bir desene dönüşerek yüzey alanlarını ve etkinliklerini artırıyor. Bu teknoloji Scorpion Winter 2 lastiklerin, aşınsalar bile karlı, ıslak yahut kuru tabanlarda performansını sürdürmesini sağlıyor. Yaklaşık 51 metre uzunluğundaki kılcal kanallar, karlı tabanda kavramayı artırıyor. Bunun manası, kullanım alanının evvelki Scorpion Winter lastiklere kıyasla yüzde 20 oranında artması. Sırt blokları ayrıyeten güçlendirilmiş ve Cinturato’ya nazaran daha büyük olduğu için çağdaş SUV’ların tüm taleplerini karşılıyor ve daha yüksek kavrama sunuyor. Bunun kararında hem karlı tıpkı vakitte ıslak yerlerde kusursuz frenleme ve sürüş performansı elde ediliyor. Scorpion Winter 2 kış lastiklerinin olağanüstü hamuru, evvelki esere kıyasla yağmurda ve karda performansı artırabilen yenilikçi bir sıvı polimer sistemi kullanılarak geliştirildi. Şirketin motor sporları alanındaki tecrübesinden elde edilen Pirelli patentli bir müddetcin de kullanılması yardımıyla hamurun tüm bileşenlerinin bütünleştirilmesi, ötürüsıyla lastiğin karlı ve ıslak tabanlarda daha uzun müddet performans göstermesi ve ömrünün uzatılması sağlanıyor.
Scorpion : 35 yılı aşkın daima evrim
Pirelli, asfalttan kuma kadar epeyce değişik yerlerde performansı azamiye çıkarabilen ilk Scorpion lastiği 1986 yılında üretti. Suudi Arabistan hükümeti tarafınca ısmarlanan yenilikçi Lamborghini LM002 için tasarlanan lastik, bu sıradışı 4×4’ün hem asfaltta birebir vakitte kum yahut toprak yollarda güç, hızlanma, azami sürat ve yol tutuşu üzere üstün özelliklerine cevap vermek zorundaydı. Bu niçinlerle, lastik hem tipik sürüş şartlarında birebir vakitte inikken çöl kumları üstündeki performansını artırmak için yanal ‘kanatlarla’ donatıldı. Sonuçta harika tutuş ve üstün denetim elde edildi. İlk Scorpion nesli ayrıyeten yoldan kaynaklı titreşimleri en aza indirmek ve darbe direncini artırmak, bir yandan da ani hareketlere süratle reaksiyon vermek için sağlam ve esnek konstrüksiyonlu sıfır derece naylon çelik bir kayış içeriyordu.Pirelli’nin 4×4 uzmanı Scorpion lastikleri, 35 yıldan uzun müddettir güvenlik, performans ve dayanıklılık olmak üzere üç bilhassa öne çıkıyor. Seri, büyük araba üreticilerinin performans beklentileri ve güçlü talepleri doğrultusunda 2000’li senelerda giderek daha çevreci teknolojilerle güncellendi. Sonuçta gerçek manada eksiksiz bir seri ortaya açıktı. Güçlü yerlerden karma arazi ve yol şartlarına, ayrıyeten bilhassa kar ve buz olmak üzere yola daha odaklı tahlillere kadar her duruma uygun Scorpion lastikler geliştirildi. Pirelli’nin Scorpion markası artık motokrostan dağ bisikletlerine kadar en uzmanlık gerektiren uygulamalar için geliştirilen özel eserleri içeren Motosiklet ve Bisiklet serileri de dahil olmak üzere her çeşit şartta performansla eş manalı.
Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır