Online satışlar artsa da mağazacılık ölmeyecek

DoğaHayranı

Active member
Online satışlar artsa da mağazacılık ölmeyecek
Gelişen teknolojilerle her geçen gün büyüyen ‘mobil aksesuar pazarı’, 2021 yılında Türkiye’de 25 milyon adet ve 10 milyar TL’lik hacme ulaştı. Covid-19 salgınıyla başlayan ve devam eden süreçte; online satışlardaki artış ve tüketici davranışlarındaki değişim, pandeminin sonuna yanlışsız yaklaşırken de artarak devam ediyor.

“Tüketicinin hislerine hitap etmek öne çıkacak”

Perakende bölümün de başka bölümler üzere dünyadaki hiç bir gelişim ve değişimden bağımsız olmadığını söyleyen Mcdodo Türkiye Genel Müdürü Mehmet Uçurum, şöyleki konuşuyor: “Dünyada yaşanan ekonomik gelişmeler, yaşadığımız afetler ve hastalıklar, teknolojik gelişmeler tüketicinin satın alma davranışlarını ve alışkanlıklarını vakit ortasında değiştiriyor. Bu süreçte de online alışveriş, pandemiyle kazandığı ivmeyi koruyacaktır diye düşünüyorum. Zira günümüzde en büyük gereksinim ve kıymet: vakit. bu biçimde olunca da online alışveriş pazarı farklı katmanlarda ivmelenerek gelişmeye devam edecek. Fakat bu durum fizikî alışverişin de biteceği manasına gelmiyor. En azından kısa vadede bu biçimde bir şey olmayacaktır. Fizikî alışveriş tarafında da tecrübeye dönük, tüketicinin duygusal dünyasına hitap eden bir mağazacılık anlayışı ön plana çıkacak.”

30 milyon TL’lik satış sayısı

2021’de Mcdodo olarak bayii sayılarını 2 kat artırdıklarını, e- ticaret sitesi ve sanal pazar yerlerindeki satışlara ek olarak perakende noktaları oluşturduklarını belirten Uçurum, “Bu noktalarda, Türkiye’nin dört bir yanında Mcdodo’nun insanların hayatını kolaylaştıran ortalama 300 eserine dileyen herkes ulaşabilir. Bu bakımdan pek verimli bir yıl geçirdik diyebiliriz. 2019’dan beri sürat verdiğimiz pazarlama çalışmalarının meyvelerini bilhassa 2021’de toplamaya başladık ve yaklaşık 30 milyon TL’lik satış sayısına ulaştık” dedi. 2022’de perakende tarafında daha fazla yatırım yaparak belirli başlı AVM’lerde corner mağazalar açma planları olduğunu anlatan Uçurum, şunları söylemiş oldu: “İlk etapta seçtiğimiz 10 vilayette, AVM’lerde corner açarak perakende tarafındaki büyümemize sürat kazandırmak istiyoruz. 2022’de 10 kent için toplam 1 milyon dolar yatırım planımız var.”

“Müşteri tecrübesini ileriye taşıyacağız”

Mcdodo olarak, pandemidilk evvel başladığımız dijital altyapı ve e-ticaret yatırımlarımız yardımıyla pandemide fazlaca süratli bir büyüme ivmesi yakaladıklarının altını çizen Uçurum, “Online alışverişte, müşteri tecrübesi açısından en büyük ayrıcalık; sipariş ettiğiniz eserin mümkün olduğunca süratli ve inançlı bir biçimde size ulaşması ve daha sonrasındaki değişim, iade vs. süreçlerinde mümkün olduğunca müşteri odaklı bir yaklaşımla karşılaşmaktır. Biz Mcdodo Türkiye olarak, müşteri memnuniyetini bir adım öteye taşıyarak, perakende noktalarımızda ve AVM’lerde açacağımız corner’larda da tecrübeye dayalı bir satış ve pazarlama stratejisi izlemeye devam edeceğiz” dedi.

Taşınabilir aksesuarda beğenilen eser: kablosuz şarj

Taşınabilir aksesuar bölümünün; teknolojideki gelişmeler ve buna bağlı olarak artan ve değişen müşteri taleplerine epeyce süratli ahenk sağlayan bir dal olduğunu söz eden Uçurum, şöyleki devam etti: “ötürüsıyla her vakit en yeni, en süratli, en taşınabilir eseri sunmak zorundasınız. Şu an kesimde kablosuz süratli şarjlar, en revaçta mamüllerin başında geliyor. Bu yıl bilhassa kablosuz süratli şarj eden aygıtların, şarj müddetlerinin azalacağını ve daha da hızlanacaklarını bekliyoruz. Malum vakit içinde ve hayatın süratiyle yarışırken, en büyük muhtaçlık kolay ve süratli şarj diye düşünüyorum. “

En büyük muhtaçlığımız kesintisiz şarj!

Bu sene en hayli tercih edilen taşınabilir aksesuarların başında MagSafe takviyeli, Apple aygıtları şarj eden kablosuz şarjlar ve dijital göstergeli şarj kabloları olduğunu söyleyen Uçurum, “Dünyanın önder taşınabilir aksesuar üreticilerinden Mcdodo olarak, MagSafe Powerbank Charger’la iPhone 12 ve iPhone 13 serisi kullanıcılarına şarj konusunda uygun fiyatlı yüksek kaliteli alternatifler sunduk ve büyük talep gördük. Ayrıca Apple Watch, Airpods ve iPhone birebir anda şarj edebilen ve MagSafe ile uyumlu şarj ünitemiz de Apple’ın 3’te birine denk gelen fiyatı ve tezli dizaynıyla epeyce tercih edildi. Mcdodo’nun en argümanlı olduğu alan olan yüksek süratli şarj kablolarında ise akım gösteren LED kablolar bu yıl fazlaca revaçtaydı. Bu açıdan bakınca en büyük taşınabilir aksesuar talebinin şarjlarda olduğunu görüyoruz” dedi.

Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır
 
Üst