DoğaHayranı
Active member
Köy öğretmenleri artık yalnız değil
2016 yılından bu yana köylerde okuyan çocukların daha yeterli bir eğitim alabilmesi için çalışan Köy Okulları Değişim Ağı Derneği (KODA) öğretmen topluluklarını bir ortaya getiriyor. Dört yıl evvel Şanlıurfa, Harran’da hayata geçirilen “Öğretmen Toplulukları” programı bugün 10’u yüz yüze, 6’sı çevrim içi olmak üzere tüm Türkiye’den öğretmenlerin iştirakiyle buluşmaya devam ediyor.
Köy Okulları Değişim Ağı Derneği (KODA) 2017 yılında bir küme istekli ve öğretmenin emekleriyle kuruldu. Köy okullarında okuyan çocukların fırsat eşitsizliğini aşarak daha yeterli eğitime ulaşmaları için çalışan KODA, çıktığı yolda en değerli yol arkadaşlarının öğretmenler olduğunu belirtiyor. Köyde eğitim şartlarının güzelleştirilmesi için öğretmenlerin şahsi, toplumsal ve mesleksel olarak güçlenmesi ve motivasyonlarının yüksek olmasının en kıymetli öncelik olduğunu vurguluyor.
Çalışmalarına alanda yaptığı araştırmalarla başlayan KODA, köy öğretmenlerinin en büyük sıkıntılarını motivasyonsuzluk ve yalnızlık olarak tespit etti. Köy öğretmenlerinin yalnızlıklarına deva olmak, zorlandıkları konularda onlara takviye olmak için 4 yıl evvel Şanlıurfa Harran’da başlatılan Öğretmen Toplulukları programı tüm Türkiye’ye yayılmaya devam ediyor. Bingöl, Batman Kozluk, Gaziantep, Mardin, Muğla, Muş Varto, Şanlıurfa Birecik, Şanlıurfa Harran, Siverek ve Van Ulusal Eğitim Müdürlükleri ile yaptıkları protokollerle 10 bölgede yüz yüze gerçekleştirilen buluşmaların yanında, 6 topluluk da çevrim içi olarak tüm Türkiye’den öğretmenlerin iştirakiyle bir ortaya geliyor.
Öğretmen Toplulukları programı kapsamında bir ortaya gelen öğretmenler, problemlerine daima birlikte tahlil buluyor
Öğretmenler, her ay düzenlenen buluşmalarda gereksinimleri olan konularda hem uzmanlardan eğitim alıyor birebir vakitte birbirleriyle tecrübelerini paylaşıyor. Buluşmalarda meselelerini da lisana getiren köy öğretmenleri, bu meselelere daima birlikte tahlil buluyor.
Muş Varto’dan bir öğretmen buluşmaların kendisi için kıymetini şu sözlerle tabir ediyor: “Anlamak, anlatmak ve düşündükçe öğrenmek yol alabildiğimizi hissettiriyor. En keyiflisi de çocuklar için o yolda ilerlemek ve bunu meslektaşlarımızla birlikte yapabilmek. Zira bizi, bizim üzere olan anlıyor fikri hayatımızdaki zorlukları çözülebilir hissettiriyor. Mesleksel manada da daha kuvvetli hissediyoruz.”
Şanlıurfa Harran’dan programa katılan bir öğretmenin kelamları de buluşmaların tesirini ortaya koyuyor: “Anlatılan her şeyin mantık çerçevesinde temellendirilmesi, daha evvel tecrübelenmiş sistemlerle harmanlanması, daha sonrasında bizim de birebir aktifliğe dahil olmamız eğitimi daha canlı ve etkin hale getiriyor.”
KODA Öğretmen Toplulukları önümüzdeki aylarda da bir ortaya gelmeye devam edecek.
Şayet siz de köy öğretmeniyseniz yahut tanıdığınız köy öğretmenleri var ise KODA ekibine [email protected] adresi üzerinden ulaşabilir, yapılan çalışmaları kodegisim.org internet sitesinden ve @kodegisim toplumsal medya sayfasından takip edebilirsiniz.
Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır
2016 yılından bu yana köylerde okuyan çocukların daha yeterli bir eğitim alabilmesi için çalışan Köy Okulları Değişim Ağı Derneği (KODA) öğretmen topluluklarını bir ortaya getiriyor. Dört yıl evvel Şanlıurfa, Harran’da hayata geçirilen “Öğretmen Toplulukları” programı bugün 10’u yüz yüze, 6’sı çevrim içi olmak üzere tüm Türkiye’den öğretmenlerin iştirakiyle buluşmaya devam ediyor.
Köy Okulları Değişim Ağı Derneği (KODA) 2017 yılında bir küme istekli ve öğretmenin emekleriyle kuruldu. Köy okullarında okuyan çocukların fırsat eşitsizliğini aşarak daha yeterli eğitime ulaşmaları için çalışan KODA, çıktığı yolda en değerli yol arkadaşlarının öğretmenler olduğunu belirtiyor. Köyde eğitim şartlarının güzelleştirilmesi için öğretmenlerin şahsi, toplumsal ve mesleksel olarak güçlenmesi ve motivasyonlarının yüksek olmasının en kıymetli öncelik olduğunu vurguluyor.
Çalışmalarına alanda yaptığı araştırmalarla başlayan KODA, köy öğretmenlerinin en büyük sıkıntılarını motivasyonsuzluk ve yalnızlık olarak tespit etti. Köy öğretmenlerinin yalnızlıklarına deva olmak, zorlandıkları konularda onlara takviye olmak için 4 yıl evvel Şanlıurfa Harran’da başlatılan Öğretmen Toplulukları programı tüm Türkiye’ye yayılmaya devam ediyor. Bingöl, Batman Kozluk, Gaziantep, Mardin, Muğla, Muş Varto, Şanlıurfa Birecik, Şanlıurfa Harran, Siverek ve Van Ulusal Eğitim Müdürlükleri ile yaptıkları protokollerle 10 bölgede yüz yüze gerçekleştirilen buluşmaların yanında, 6 topluluk da çevrim içi olarak tüm Türkiye’den öğretmenlerin iştirakiyle bir ortaya geliyor.
Öğretmen Toplulukları programı kapsamında bir ortaya gelen öğretmenler, problemlerine daima birlikte tahlil buluyor
Öğretmenler, her ay düzenlenen buluşmalarda gereksinimleri olan konularda hem uzmanlardan eğitim alıyor birebir vakitte birbirleriyle tecrübelerini paylaşıyor. Buluşmalarda meselelerini da lisana getiren köy öğretmenleri, bu meselelere daima birlikte tahlil buluyor.
Muş Varto’dan bir öğretmen buluşmaların kendisi için kıymetini şu sözlerle tabir ediyor: “Anlamak, anlatmak ve düşündükçe öğrenmek yol alabildiğimizi hissettiriyor. En keyiflisi de çocuklar için o yolda ilerlemek ve bunu meslektaşlarımızla birlikte yapabilmek. Zira bizi, bizim üzere olan anlıyor fikri hayatımızdaki zorlukları çözülebilir hissettiriyor. Mesleksel manada da daha kuvvetli hissediyoruz.”
Şanlıurfa Harran’dan programa katılan bir öğretmenin kelamları de buluşmaların tesirini ortaya koyuyor: “Anlatılan her şeyin mantık çerçevesinde temellendirilmesi, daha evvel tecrübelenmiş sistemlerle harmanlanması, daha sonrasında bizim de birebir aktifliğe dahil olmamız eğitimi daha canlı ve etkin hale getiriyor.”
KODA Öğretmen Toplulukları önümüzdeki aylarda da bir ortaya gelmeye devam edecek.
Şayet siz de köy öğretmeniyseniz yahut tanıdığınız köy öğretmenleri var ise KODA ekibine [email protected] adresi üzerinden ulaşabilir, yapılan çalışmaları kodegisim.org internet sitesinden ve @kodegisim toplumsal medya sayfasından takip edebilirsiniz.
Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır