DoğaHayranı
Active member
Finlandiya’dan Türkiye’ye yatırım atağı
Finlandiyalı küresel orman işletmeciliği ve kağıt eserleri şirketi UPM Grubu’nun etiket gereci tedarikçisi UPM Raflatac, İstanbul Sancaktepe’deki terminalini 60 milyon lira yatırımla yeniledi. Şirket, Türkiye’deki bu yatırımla birlikte UPM Raflatac’ın bölgedeki merkez üssü olma pozisyonunu güçlendiriyor.
Türkiye’nin üretim ve ihracat potansiyeline güvendiklerini vurgulayan Finlandiyalı yetkililer, bölgedeki gayelerinin lokal etiket pazarına sürdürülebilir gereçten üretilen yüksek kaliteli sinema ve kâğıt etiket eserleri sağlamanın yanı sıra etraf bölgelerin ihracat pazarlarında Türkiye’nin pozisyonunu güçlendirmek olduğunun altını çizdiler.
Dünyada sürdürülebilirlik alanında gerçekleştirdiği çalışmalarıyla bilinen global etiket materyalleri tedarikçisi UPM Raflatac, Türkiye’ye yeni bir yatırım yaptı. Türkiye’deki geçmişi 20 seneyi geçen ve etiket pazarına hizmet veren UPM Raflatac’ın İstanbul Sancaktepe’deki merkezini 60 milyon lira yatırımla büyüten Finlandiyalı UPM Kümesi, 5000 m2 alana konuşlanan yeni etiket terminalinin Türkiye’nin stratejik pozisyonu, üretim ve ihracat potansiyeli ile bölgenin merkez üssü olduğunun altını çizdiler. Türkiye’ye olan inançlarını lisana getiren yetkililer, İstanbul’daki terminalin dünyada 21 ülkeyi eş vakitli yöneteceğini söylemiş oldu.
Türkiye operasyonunun başında bulunan UPM Raflatac Türkiye, Kafkasya, Ortadoğu ve Güney Asya’dan Sorumlu Ülke Müdürü Cem Karabayır konu ile ilgili görüşlerini paylaşırken 5000 m2 alanda faaliyete geçen İstanbul terminalinin UPM Raflatac’ın Doğu Avrupa’daki büyüme stratejisinin en kıymetli modülü olduğunu lisana getirdi. Yüklü olarak besin, içecek ve ilaç kesimi için etiket materyali ürettiklerini belirten Cem Karabayır, İstanbul’daki merkezin daha kısa teslim mühleti ve daha geniş eser yelpazesi yardımıyla şirketin kendinden yapışkanlı etiket pazarında bölgedeki pozisyonunu güçlendireceğini kelamlarına ekledi. Karabayır, “UPM Raflatac için Türkiye fazlaca kıymetli ve potansiyeli güçlü bir pazar. Yeni İstanbul terminali ile UPM Raflatac’ın Kafkaslar ve Ortadoğu ülkeleri satış ve idare ofisi de Türkiye oldu. 21 yıldır Türkiye’de etiket pazarına yüksek sürdürülebilir standartlarda materyal üretiyor ve etraf bölgelere ihracat yapıyoruz. Ülkemizin sürdürülebilir büyümesi fakat ihracat potansiyelini kullanarak mümkün hale gelebilir. Finlandiya Türkiye’nin üretim ve ihracat potansiyeline güveniyor. 60 milyon lira yatırımla büyüttüğümüz bu terminal stratejik pozisyonu ile firmanın Balkan ülkeleri, Kafkasya ve Ortadoğu’ya sevkiyatlarında ve bu bölgede büyümesinde kıymetli rol oynayacak. Ben de dahil olmak üzere Türkiye operasyonlarımızda üç farklı ünitede (etiket, kâğıt ve ahşap ürünleri) 43 Türk çalışanımız bakılırsav alıyor. UPM Raflatac olarak yeni terminalimizle 21 ülkenin etiket operasyonlarını tek bir merkezden yani İstanbul’dan yürütüyoruz.”
UPM RAFLATAC’TAN FOSİLLERİN ÖTESİNE GEÇEN BİRİNCİ KÜRESEL ETİKET MALZEMELERİ ŞİRKETİ OLMA AMACI
Sürdürülebilirlik alanında gerçekleştirdiği faaliyetlerle ismini tüm dünyada duyuran UPM Raflatac dünyada 10 fabrikası, 26 terminali ve 3000 çalışanı ile 40 seniçin fazla kendi alanında faaliyet gösteriyor. Cem Karabayır, etiketlerin sürdürülebilir ambalajın ayrılmaz bir modülü olduğunu söyleyerek günümüzde tüketicilerin hedefe odaklı sürdürülebilir eserlere ve tahlillere yönelik talebinin her zamankinden daha yüksek düzeylere ulaştığını; tüketicilerin markalardan yalnızca daha sürdürülebilir eserler değil, beraberinde daha sürdürülebilir ambalajlar da talep ettiğini kaydetti. Karabayır “Daha yeterli bir geleceğin teminatı olan döngüsel iktisat için sürdürülebilir tahlillere geçmeli ve döngüsel daireyi kapatmalıyız. Bu da lakin fosillerin ötesinde daha akıllı bir gelecek için üretim yapabilmekle olur. UPM Raflatac olarak fosillerin ötesine geçen birinci küresel etiket malzemeleri şirketi olmayı hedefliyoruz. Fosil kaynaklı materyaller yerine yenilenebilir alternatifler sunma çalışmalarını sürdürüyoruz. Etiketleri tükettiğimiz her şeyde ve her yerde görüyoruz. Sürdürülebilir ambalajlarda etiketler işte bu niçinle epeyce değerli. Etiketler ambalajın sürdürülebilirliğini artırarak, eserin sürdürülebilirliği hakkında bilgi vererek, ambalajın geri dönüştürülebilmesini ve bir daha kullanılabilmesini sağlayıp döngüsel ekonomiyi destekleyerek değişimin hızlandırıcıları olarak hareket edebilirler.”
Cem Karabayır, “Ambalaj dalı fosil kaynaklı karbondan yenilenebilir hammaddelere ve doğrusal iktisattan döngüsel iktisada dönüşümü başlattı. Yarattığımız çevresel etkiyi nötr hale getirebileceğimiz bir geleceğe ilerlemeliyiz. Zira sorumluluk şuuruyla gerçekleştirilen operasyonlar ve döngüsel iktisat rekabet avantajı oluşturur. Fosillerin ötesine geçmek UPM Raflatac için karbon döngüsüne karbon yükü ekleyen saf fosil karbon kaynaklarını azaltmak yahut yerlerine öbür kaynaklar koymak manasına geliyor. Sorumlu hammadde tedariki ve sürdürülebilir operasyonlardan yenilikçi eser ve hizmetlere kadar her alanda ‘azalt, geri dönüştür, yenile ve bir daha kullan’ unsurlarını uyguluyoruz” dedi.
SÜRDÜRÜLEBİLİR ORMANCILIK ANLAYIŞI
UPM Raflatac, fosillerin ötesinde daha akıllı bir gelecek için etiket üretiyor. Firma, etiketlerinin ham hususu olan kağıtları sürdürülebilir endüstriyel ormanlardan elde ediyor; bu ormanlardaki ham hususla üretim yapıyor. Bu usulle ormansızlaşma azalırken ham husus için kullanılan ormanların yüzölçümü ve ağaç sayıları sistemli olarak artıyor. UPM Raflatac’ın etiket materyalleri için her dakika 100, her yıl 50 milyon yeni ağaç dikiliyor. 20-25 sene evvel dikilen ağaçları şu anda kullanan UPM Raflatac, 1 ağacın yerine en az 3 ağaç dikilmesini sağlıyor. Firmanın sürdürülebilir ormanları Finlandiya ve Baltık bölgelerinde yer alırken Türkiye’deki ormanlardan faydalanmıyorlar. Etiketlerinin ham hususu için plastiğe değil ahşaba yönelen Finlandiyalı şirket hiç bir ahşabı, tropik yağmur ormanlarından yahut fidanlığa dönüştürülen ormanlardan almıyor. Şirket bu sayede verimli kaynak kullanmasını, döngüsel iktisada geçişi ve iklim değişikliğini hafifçeletmeyi destekliyor.
Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır
Finlandiyalı küresel orman işletmeciliği ve kağıt eserleri şirketi UPM Grubu’nun etiket gereci tedarikçisi UPM Raflatac, İstanbul Sancaktepe’deki terminalini 60 milyon lira yatırımla yeniledi. Şirket, Türkiye’deki bu yatırımla birlikte UPM Raflatac’ın bölgedeki merkez üssü olma pozisyonunu güçlendiriyor.
Türkiye’nin üretim ve ihracat potansiyeline güvendiklerini vurgulayan Finlandiyalı yetkililer, bölgedeki gayelerinin lokal etiket pazarına sürdürülebilir gereçten üretilen yüksek kaliteli sinema ve kâğıt etiket eserleri sağlamanın yanı sıra etraf bölgelerin ihracat pazarlarında Türkiye’nin pozisyonunu güçlendirmek olduğunun altını çizdiler.
Dünyada sürdürülebilirlik alanında gerçekleştirdiği çalışmalarıyla bilinen global etiket materyalleri tedarikçisi UPM Raflatac, Türkiye’ye yeni bir yatırım yaptı. Türkiye’deki geçmişi 20 seneyi geçen ve etiket pazarına hizmet veren UPM Raflatac’ın İstanbul Sancaktepe’deki merkezini 60 milyon lira yatırımla büyüten Finlandiyalı UPM Kümesi, 5000 m2 alana konuşlanan yeni etiket terminalinin Türkiye’nin stratejik pozisyonu, üretim ve ihracat potansiyeli ile bölgenin merkez üssü olduğunun altını çizdiler. Türkiye’ye olan inançlarını lisana getiren yetkililer, İstanbul’daki terminalin dünyada 21 ülkeyi eş vakitli yöneteceğini söylemiş oldu.
Türkiye operasyonunun başında bulunan UPM Raflatac Türkiye, Kafkasya, Ortadoğu ve Güney Asya’dan Sorumlu Ülke Müdürü Cem Karabayır konu ile ilgili görüşlerini paylaşırken 5000 m2 alanda faaliyete geçen İstanbul terminalinin UPM Raflatac’ın Doğu Avrupa’daki büyüme stratejisinin en kıymetli modülü olduğunu lisana getirdi. Yüklü olarak besin, içecek ve ilaç kesimi için etiket materyali ürettiklerini belirten Cem Karabayır, İstanbul’daki merkezin daha kısa teslim mühleti ve daha geniş eser yelpazesi yardımıyla şirketin kendinden yapışkanlı etiket pazarında bölgedeki pozisyonunu güçlendireceğini kelamlarına ekledi. Karabayır, “UPM Raflatac için Türkiye fazlaca kıymetli ve potansiyeli güçlü bir pazar. Yeni İstanbul terminali ile UPM Raflatac’ın Kafkaslar ve Ortadoğu ülkeleri satış ve idare ofisi de Türkiye oldu. 21 yıldır Türkiye’de etiket pazarına yüksek sürdürülebilir standartlarda materyal üretiyor ve etraf bölgelere ihracat yapıyoruz. Ülkemizin sürdürülebilir büyümesi fakat ihracat potansiyelini kullanarak mümkün hale gelebilir. Finlandiya Türkiye’nin üretim ve ihracat potansiyeline güveniyor. 60 milyon lira yatırımla büyüttüğümüz bu terminal stratejik pozisyonu ile firmanın Balkan ülkeleri, Kafkasya ve Ortadoğu’ya sevkiyatlarında ve bu bölgede büyümesinde kıymetli rol oynayacak. Ben de dahil olmak üzere Türkiye operasyonlarımızda üç farklı ünitede (etiket, kâğıt ve ahşap ürünleri) 43 Türk çalışanımız bakılırsav alıyor. UPM Raflatac olarak yeni terminalimizle 21 ülkenin etiket operasyonlarını tek bir merkezden yani İstanbul’dan yürütüyoruz.”
UPM RAFLATAC’TAN FOSİLLERİN ÖTESİNE GEÇEN BİRİNCİ KÜRESEL ETİKET MALZEMELERİ ŞİRKETİ OLMA AMACI
Sürdürülebilirlik alanında gerçekleştirdiği faaliyetlerle ismini tüm dünyada duyuran UPM Raflatac dünyada 10 fabrikası, 26 terminali ve 3000 çalışanı ile 40 seniçin fazla kendi alanında faaliyet gösteriyor. Cem Karabayır, etiketlerin sürdürülebilir ambalajın ayrılmaz bir modülü olduğunu söyleyerek günümüzde tüketicilerin hedefe odaklı sürdürülebilir eserlere ve tahlillere yönelik talebinin her zamankinden daha yüksek düzeylere ulaştığını; tüketicilerin markalardan yalnızca daha sürdürülebilir eserler değil, beraberinde daha sürdürülebilir ambalajlar da talep ettiğini kaydetti. Karabayır “Daha yeterli bir geleceğin teminatı olan döngüsel iktisat için sürdürülebilir tahlillere geçmeli ve döngüsel daireyi kapatmalıyız. Bu da lakin fosillerin ötesinde daha akıllı bir gelecek için üretim yapabilmekle olur. UPM Raflatac olarak fosillerin ötesine geçen birinci küresel etiket malzemeleri şirketi olmayı hedefliyoruz. Fosil kaynaklı materyaller yerine yenilenebilir alternatifler sunma çalışmalarını sürdürüyoruz. Etiketleri tükettiğimiz her şeyde ve her yerde görüyoruz. Sürdürülebilir ambalajlarda etiketler işte bu niçinle epeyce değerli. Etiketler ambalajın sürdürülebilirliğini artırarak, eserin sürdürülebilirliği hakkında bilgi vererek, ambalajın geri dönüştürülebilmesini ve bir daha kullanılabilmesini sağlayıp döngüsel ekonomiyi destekleyerek değişimin hızlandırıcıları olarak hareket edebilirler.”
Cem Karabayır, “Ambalaj dalı fosil kaynaklı karbondan yenilenebilir hammaddelere ve doğrusal iktisattan döngüsel iktisada dönüşümü başlattı. Yarattığımız çevresel etkiyi nötr hale getirebileceğimiz bir geleceğe ilerlemeliyiz. Zira sorumluluk şuuruyla gerçekleştirilen operasyonlar ve döngüsel iktisat rekabet avantajı oluşturur. Fosillerin ötesine geçmek UPM Raflatac için karbon döngüsüne karbon yükü ekleyen saf fosil karbon kaynaklarını azaltmak yahut yerlerine öbür kaynaklar koymak manasına geliyor. Sorumlu hammadde tedariki ve sürdürülebilir operasyonlardan yenilikçi eser ve hizmetlere kadar her alanda ‘azalt, geri dönüştür, yenile ve bir daha kullan’ unsurlarını uyguluyoruz” dedi.
SÜRDÜRÜLEBİLİR ORMANCILIK ANLAYIŞI
UPM Raflatac, fosillerin ötesinde daha akıllı bir gelecek için etiket üretiyor. Firma, etiketlerinin ham hususu olan kağıtları sürdürülebilir endüstriyel ormanlardan elde ediyor; bu ormanlardaki ham hususla üretim yapıyor. Bu usulle ormansızlaşma azalırken ham husus için kullanılan ormanların yüzölçümü ve ağaç sayıları sistemli olarak artıyor. UPM Raflatac’ın etiket materyalleri için her dakika 100, her yıl 50 milyon yeni ağaç dikiliyor. 20-25 sene evvel dikilen ağaçları şu anda kullanan UPM Raflatac, 1 ağacın yerine en az 3 ağaç dikilmesini sağlıyor. Firmanın sürdürülebilir ormanları Finlandiya ve Baltık bölgelerinde yer alırken Türkiye’deki ormanlardan faydalanmıyorlar. Etiketlerinin ham hususu için plastiğe değil ahşaba yönelen Finlandiyalı şirket hiç bir ahşabı, tropik yağmur ormanlarından yahut fidanlığa dönüştürülen ormanlardan almıyor. Şirket bu sayede verimli kaynak kullanmasını, döngüsel iktisada geçişi ve iklim değişikliğini hafifçeletmeyi destekliyor.
Hibya Haber Ajansı
Alıntıdır